ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
סיקור המהומות בהר הבית

עיתון סעודי: קבוצות קיצוניות מאיימות להסתער על המסגד

בכלי התקשורת בסעודיה מתייחסים בהרחבה למהומות בהר הבית. בעיתון סעודי נכתב: "הפלסטינים חוששים מעוד פלישות לאחר תוקפנות ישראלית באל-אקצא ביום שישי. לטענת העיתון, "המתח והחרדה נותרו בגלל קבוצות יהודיות קיצוניות שמאיימות להסתער על המסגד ביום ראשון"

עיתון סעודי: קבוצות קיצוניות מאיימות להסתער על המסגד
המחאות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

"פלסטינים חזרו למתחם אל-אקצא בשבת, לאחר העימותים האלימים של יום שישי בין מתפללים לכוחות ישראליים", נכתב בעיתון הסעודי Arab News שנחשב שופר של המשטר במדינה. בעיתון מוסיפים כי "המתח והחרדה נותרו בגלל קבוצות יהודיות קיצוניות שמאיימות להסתער על המסגד ביום ראשון".

נביל פאידי, פרשן פוליטי ממזרח ירושלים, אמר לעיתון כי "הירושלמים חוששים מהחלוקה הזמנית של מסגד אל-אקצא בין מוסלמים ליהודים כפי שקרה במסגד בחברון". אך הוא הוסיף כי "לא ייתכן שמדיניות כזו תצליח באל-אקצא".

"מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע הם קו אדום עבור הפלסטינים", אמר. "ישראל מנסה להפריד בין 350,000 הפלסטינים החיים במזרח ירושלים לבין הפלסטינים החיים בגדה המערבית, ברצועת עזה ובתוך ישראל. אבל האירועים האחרונים הוכיחו שהפלסטינים מאוחדים. זה עניין של מסגד אל-אקצא".

הוא תיאר את התקיפה ביום שישי כ"בלון ניסוי" ישראלי למדידת התגובה הפלסטינית. "מה שקרה באל-אקצא מאשר שהפלסטינים מוכנים לגאול את המסגד בחייהם. הם לא יאפשרו פעילות של טקסים יהודיים בתוך האתר השלישי בקדושתו לאסלאם".

העיתון הזכיר לקוראיו כי האלימות בשנת 2000 אז פרצה האינתיפאדה השנייה, החל "בביקור פרובוקטיבי' באל-אקצא ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון.

סעודיה הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד