ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
לא פסחו על הנשיא

סדר עם בני משפחתו: זלנסקי קיבל מצות במסירות נפש

נשיא אוקראינה היהודי, וולדימיר זלנסקי, קיבל מצות לחג הפסח, כמדי שנה, משלוחי חב"ד במדינה, וקיים ליל סדר עם בני משפחתו - כך נודע ל'בחדרי חרדים'

סדר עם בני משפחתו: זלנסקי קיבל מצות במסירות נפש
ראש עיריית קייב עם הרב רוטמן והמצות צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו הגיע בערב החג אל בית הכנסת של הרב רפאל רוטמן בקייב וקיבל ערכה לליל הסדר, הכוללת מצות. סבתו של קליצ'קו הייתה ניצולת שואה והוא - כמו הנשיא זלנסקי - שומר על קשר הדוק עם "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" והרב רוטמן שמשמש בין היתר כיו"ר הפדרציה ואחראי קשרי החוץ שלה.

גם נשיא אוקראינה היהודי, וולדימיר זלנסקי, קיבל מצות לחג הפסח כמדי שנה, משלוחי חב"ד במדינה וקיים ליל סדר עם בני משפחתו - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הפסח כמו בחג פסח הקודם, זלנסקי קיבל מצות במסירות נפש כשהעיר מופגזת על ידי הרוסים.

הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר הפדרציה אמר בערב החג: "יחד עם עשרות שלוחי חב"ד במדינה, אנחנו מארגנים 25 סדרי פסח ציבוריים בכל רחבי אוקראינה. במסגרת ההכנות לפסח, רבים משלוחי חב"ד ורבני הערים שעזרו לעשרות אלפי יהודים לברוח מהחזית, חזרו לערים שלהם כדי להיות עם היהודים שנשארו שם. מטבע הדברים, בגלל העוצר והמלחמה המתמשכת רוב היהודים שנותרו באוקראינה לא יכלו להגיע לסדרים הציבוריים ולכן נשלחו ערכות אישיות ל-50 אלף בתי אב והן כללו מצות, ירקות, פירות, שמן, יין וגם ערכת עזרה ראשונה גדולה. זה היה מבצע מאוד מורכב ואנחנו מודים לכל מי שסייע ולכל מי שיסייע".

ובתוך כך, הקהילה היהודית במולדובה יחד עם חב"ד קיימו 5 סדרים ציבוריים - 2 מתוכם לפליטי אוקראינה. 10 בחורים מישיבות חב"ד בארץ הגיעו לקישינב כדי לעזור לחמשת הזוגות של שלוחי חב"ד המתגוררים בה דרך קבע לערוך סדרים ציבוריים. "יש גל פליטים חדש בעקבות המתקפה במזרח אוקראינה. מתוך 2,000 הפליטים היהודים מאוקראינה שעברו דרך מחנות הפליטים שהקימה חב"ד במולדובה, נשארו במדינה כמה מאות יהודים במחנות פליטים שהקמנו, והשבוע לבד קלטנו 250 פליטים חדשים", אומר מנכ"ל הקהילה היהודית הרב זושא אבלסקי. לדבריו, "עשינו מעל ומעבר כדי שלפחות בלילות הסדר ירגישו בני חורין אמיתיים, למרות הכל".

בשנה האחרונה, עם סימני ההתאוששות של העולם מהקורונה וחזרת הטיסות בין המדינות השונות, החליט הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' של חב"ד - הגוף שהוקם ע"י הרבי מליובאוויטש לתפעול בתי חב"ד בעולם, להקים ארגון מיוחד המאגד את כלל בתי חב"ד לישראלים הפועלים בחו"ל. בראשו עומד הרב שמעון בינשטוק שפועל עם ישראלים בטורנטו שבקנדה.

ואחרי הפסקה של שנתיים בגלל הקורונה, כ-50 אלף ישראלים השתתפו בלילות סדר ציבוריים ענקיים של רשת בתי חב"ד ייעודים לישראלים ברחבי העולם. בתנועת חב"ד אפילו מינו את הרב שמעון בינשטוק - שפועל ביום-יום עם ישראלים בטורנטו שבקנדה - כפרויקטור שאחראי על בתי חב"ד לישראלים בחו"ל. לדבריו, "הישראלים חגגו בסדרים המיוחדים שלנו ביותר מ-15 נקודות ברחבי ארה"ב וכן בדרום היבשת – בארגנטינה, ברזיל, גואטמלה, פנמה, צ'ילה, הקריביים ופרו. באסיה נערכו הסדרים המוכרים בנפאל, תאילנד, הודו, יפן, וויטנאם ובאירופה המוקדים הבולטים היו בבולגריה, גאורגיה, הולנד, הונגריה, אוסטריה, יוון, מלטה, מונטגרו, טורקיה, קפריסין ועוד. סדרים לישראלים נערכו גם באפריקה. היה מרגש לראות אנשים מכל העדות, החוגים והדעות הפוליטיות יושבים כאיש אחד בלב אחד סביב שולחן החג".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב פסח ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד