כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בנט התקפל מול חמאס?

בנו של א-סיסי הגיע לישראל והשיג רגיעה זמנית מול חמאס

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח אמש כי מתווכים מצרים הגיעו לביקור בישראל ברקע המהומות בהר הבית במטרה למנוע הסלמה והגיעו להסכמה בין ישראל לחמאס בנוגע לשחרור כל העצורים במהומות ביום שישי האחרון | בחמאס רשו מלבד שחרור "אסירי אל-אקצא" גם את הפסקת העלאת הקורבנות בערב פסח והפסקת ההרג הצהל"י בג'נין | על פי הדיווח בראש המשלחת המצרית עומד בנו של נשיא מצרים א-סיסי

בנו של א-סיסי הגיע לישראל והשיג רגיעה זמנית מול חמאס
בנט ונשיא מצרים א סיסי צילום: לע"מ

יותר מ-470 בני אדם נעצרו ביום שישי האחרון בהתפרעויות בהר הבית, רובם תושבי מזרח ירושלים. כ-130 בני אדם עדיין עצורים, כ-200 מהם ללא עבר פלילי או לאומני שוחררו באזהרה. 65 מבין העצורים שוחררו והורחקו מהר הבית לתקופה של עד שבועיים. המהומות גרמו לכך שבישראל חששו מירי רקטות מעזה והסלמה ביטחונית חמורה ובעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי מתווכים מצרים הגיעו לביקור בזק בישראל במטרה למנוע הסלמה והגיעו להסכמה בנוגע לשחרור העצורים.

גורמים בארגון הטרור חמאס הכחישו אמנם כי הושגה עסקה עם ישראל למניעת עימות כולל בעקבות הפרות הסדר הקשות שאירעו אמש במתחם מסגד אל-אקצא. עם זאת, הגורמים אישרו כי ניהלו משא ומתן עקיף עם ממשלת ישראל בימים האחרונים.

על פי הדיווח, מצרים פעלה מול חמאס וישראל והפעילה מכבש של לחצים על שני הצדדים להרגיע את המצב בשטח. על-פי גורמים בחמאס, מנהיג הארגון אסמעיל הניה פעל ישירות מול מצרים, קטאר, והשליח המיוחד של האו"ם, ושלח לישראל רשימה של דרישות:

  • מתן גישה חופשית למתפללים המוסלמים להר-הבית והימנעות מתקיפתם.
  • שחרור כל העצורים שנעצרו על-ידי המשטרה בהר-הבית.
  • הפסקת "העלאת הקורבנות" בהר-הבית בערב פסח.
  • הפסקת ההרג והחיסולים של צה"ל באזור ג'נין.

ישראל, כך על פי הדיווח הערבי, הסכימה, בלחץ מצרי וקטארי, לשחרר את מרבית העצורים שנעצרו במהלך ההתפרעיות בהר-הבית. העיתון "אל-ערבי אלג'דיד" דיווח ב-16 באפריל כי מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים ושני בכירים מצרים נוספים, הגיעו אמש לביקור בזק בישראל ועסקו בתיווך ישיר בין ישראל לחמאס למנוע הסלמה מרצועת עזה.

מצרים הפעילה לחץ על חמאס והנחתה את החברה הפועלת ברצועה לשיקום הבתים מנזקי המלחמה האחרונה להשעות זמנית את העבודות. במקביל הזהיר המודיעין המצרי את הנהגת חמאס מפני שיגור רקטות לעבר ישראל שיביא את המצב לנקודה בלתי הפיכה.

בהודעה שהופנתה לפלסטינים ביום שישי, ביקש הנייה להדגים כי חמאס מחזיק במפתח הן לשלום והן למלחמה. הוא גם חתר לחזק את תדמיתו של חמאס כמפלגה היחידה המסוגלת להגן על ירושלים ומסגד אל-אקצא. "אנחנו, העם הפלסטיני והאומה האסלאמית הם אלה שמחליטים", אמר הנייה. "וההחלטה שלנו היא להגן ולהגן על מסגד אל-אקצא המבורך בכל מחיר". 

 

מצרים חמאס גל הטרור מהומות בהר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד