כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יצביע נגד הצעת הליכוד

אחמד טיבי: "הממשלה הזו גרועה מקודמתה אך לא אפיל אותה"

חבר הכנסת אחמד טיבי הבהיר היום כי הרשימה המשותפת לא תצטרף לקואליציה הנוכחית, לדבריו היא בדרך ליפול והיא גרועה וברוטלית יותר ממשלת נתניהו הקודמת אך הוסיף כי יתנגד להצעת אי האמון שיגישו בליכוד. "היא גרועה אך לא אפיל אותה" אמר טיבי

אחמד טיבי: "הממשלה הזו גרועה מקודמתה אך לא אפיל אותה"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר הבוקר כי מפלגתו לא תתמוך בהצעת אי אמון שיגיש הליכוד. בראיון ל'כאן רשת ב' אמר טיבי: "אנחנו נתנגד להצעת אי אמון שיגיש הליכוד, אם יגיש, אבל נראה לי שבינתיים אין לו רוב".

עוד הוסיף טיבי: "הממשלה הזאת, בכל מה שקשור לנושאים הערבים והפלסטינים והנגב היא גרועה יותר מהממשלה הגרועה שקדמה לה. אני לא מצטרף לקואליציה כזאת". בהמשך אמר: "הקואליציה בדרך ליפול בגלל התפוררות. ההתפטרות של עידית סילמן יצרה מצב טוב לרשימה המשותפת כי הוא משפר את מעמדה פלאים". 

בתוך כך, בקואליציה התייחסו הבוקר לאיומים של ח"כ מאזן גנאים לפרוש מהקואליציה על רקע המהומות בהר הבית. שר התפוצות נחמן שי אמר בתוכנית "הבוקר הזה", כי ביטחון ישראל וביטחון המתפללים בהר הבית, חשובים יותר מאי יציבות פוליטית שיכולה להיגרם מפרישת ח"כ נוסף מהקואליציה: "אנחנו נשמור על הקואליציה, אבל לא נעמוד חשופים ללחצים וסוג של סחטנות. אנחנו כולם בלי יוצא מן הכלל, יהודים וערבים, צריכים להיות מעוניינים בשקט בהר הבית".

גם ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, הגיב לאיומים שהגיעו מצד רע"ם ואמר בריאיון עם שרון וכסלר ואורי לוי ב'כאן רשת ב': "מנסור עבאס מגלה כאן מנהיגות יוצאת דופן, מקווה שיוכל להרגיע את חברי מפלגתו שיבינו שהממשלה הזאת עושה מאמצים לאחות את השסע בין ערבים ויהודים במדינת ישראל". 

ברדיו 103FM הרגיע עבאס את המשבר כטען בריאיון כי ח"כ גנאים מחויב כמו כולם למשמעת הקואליציונית, אני נמצא בקשר עם ח"כ גנאיים, כל ההודעות שיצאו יצאו כאשר כולם ראו את התמונות הקשות מהמסגד ואף אחד לא ידע לאן הדברים יתפתחו. אני מקווה שהמצב ירגע והשקט ישמר, ונוכל לסיים את חודש הרמדאן ולחזור לעבוד כחברי כנסת ונציגי הציבור", אמר, והוסיף: "אנחנו נמצאים בשותפות, בהסכם קאוליציוני, כל חברי רע"מ מחוייבים להסכם והמחויבות צריכה להיות הדדית. עברנו משברים ומחלוקות בקואליציה והתגברנו על זה. מקווה שנמשיך לנצל את ההזדמנות הזו, יש כאלו שאומרים שזו הזדמנות היסטורית כדי להשפיע לטובת החברה הערבית".

אחמד טיבי הצעת אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד