כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תחושה שהפקירו אותנו"

נוסעי האוטובוס משחזרים: "ערבים פוצצו אותנו, חטפתי בלוק לראש"

לפחות שבעה נוסעים נפצעו הבוקר בדרכם לכותל לאחר ששלושה אוטובוסים נרגמו באבנים בידי פורעים ערבים | "בניסי נסים לא היו פגיעות חמורות יותר", סיפר אחד הנוסעים הוא טען כי לא הייתה נוכחות משטרתית לאורך כל הכביש, "תחושה שהפקירו אותנו" הוא אומר ומפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה | צפו בעדויות

נוסעי האוטובוס משחזרים: "ערבים פוצצו אותנו, חטפתי בלוק לראש"
האוטובוס שנרגם באבנים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז הבוקר (ראשון) ועד כה, נעצרו 18 חשודים בגין יידויי אבנים וזיקוקים, הפרות סדר, התפרעויות אלימות ותקיפות שוטרים ואזרחים. חלק מהעצורים בגין יידויי אבנים לעבר אוטובוס ובשטח הר הבית, ושניים מהעצורים נעצרו בחשד לתקיפת אזרחים עוברי אורח בעיר העתיקה בירושלים הבוקר. 

נחום אפלבוים, שנסע באוטובוס שנרגם הבוקר באבנים ליד העיר העתיקה, סיפר בריאיון ב'כאן רשת ב' כי אחת מהאבנים שהשליכו הערבים שברה את החלון, חדרה לאוטובוס, פגעה בו והפילה אותו לרצפה. "עליתי בשעה 07:00 על השאטל הראשון לכותל. האוטובוס נסע דרך שער שכם, וליד שער האריות - מטח אבנים מטורף על האוטובוס. היינו רק אני והנהג - נשכבתי על הרצפה, ואבן חדרה דרך החלון ופגעה לי בכתף. אני עדיין עם חשש לשבר והייתי מלא בזכוכיות". 

שלושה אוטובוסים נרגמו הבוקר באבנים ליד שער האריות. לפחות שבעה נוסעים נפצעו, בהם ילדה בת 13. האוטובוסים שנרגמו באבנים המשיכו בנסיעתם ועצרו בהמשך הדרך במקום מבטחים, ליד שער האשפות, כשחלונותיהם ושמשותיהם מנופצים כשהם מלאים באבנים וזכוכיות.

בתיעוד מאחד האוטובוסים נשמעים הנוסעים משבחים את הנהג שלא עצר והמשיך בנסיעה, ובכך אולי מנע תוצאות קשות עוד יותר. בתיעודים נראים ילדים מבוהלים מגוננים על עצמם מפני האבנים בזמן הנסיעה. אלון, אחד מהפצועים שנרגמו באבנים באוטובוס בירושלים אמר ל'כאן 11': "פוצצו אותנו באבנים לפחות 30-40 ערבים, חטפתי בלוק לראש"

שלומי פדידה, אחד מנהגי האוטובוס שהותקפו בדרכם לכותל, סיפר ל-N12 על רגעי הפחד: "קילומטר וחצי לפני הכותל חיכתה לי קבוצת צעירים עם אבנים - ויידו אותם לעבר האוטובוס. צעקתי לנוסעים להישכב על הרצפה". עוד אמר פדידה כי תחושת חוסר הביטחון קשה יותר משנים קודמות: "כל שנה אני עושה את זה, בתקופת חול המועד אני לוקח אוטובוס - והכל בסדר. השנה זה שונה מכל השנים". לדבריו, כ-15–20 צעירים תקפו את האוטובוס.

פדידה הדגיש את הסכנה שעומדת בפני נהגי האוטובוס בירושלים: "לבי עם הנהגים שלנו, אני חושב שפה מאוד חשוב ששרת התחבורה תתעורר - הנהגים חשופים כל הזמן". עוד הוא ציין את היעדר הנוכחות של כוחות המשטרה באזור: "לא ראיתי שוטרים, לא הספקתי לראות כלום - רק רגמו אותי. אחרי העיקול חיכו לי עם ים של אבנים. הייתה משטרה במוזאון רוקפלר, שתי ניידות שנסעו לכיוון שער שכם, אבל אני נסעתי לכיוון ההפוך". עוד הוסיף פדידה כי גם בנסיעה מוקדמת יותר היום נזרקה אבן לעבר האוטובוס שבו נהג.

שלומי פדידה, נהג האוטובוס שהותקף בדרכו לכותל // צילומסך n12

גל טרור יידוי אבנים שער האריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד