ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מעדיף מהומות בירושלים

בכיר חמאס נשאל האם ישגרו רקטות לישראל והתחמק

‏מראיין בערוץ אל-ג'זירה ניסה באומץ לדחוק את בכיר חמאס איסמאעיל רדוואן לפינה, כדי להבין אם חמאס ישגר רקטות לעבר ישראל במקרה של הקרבת קורבנות בהר הבית. רדוואן התחמק באלגנטיות

בכיר חמאס נשאל האם ישגרו רקטות לישראל והתחמק
שיגור רקטות צילום: Atia Mohammed/Flash90

מראיין בערוץ אל-ג'זירה ניסה לברר אצל בכיר חמאס בעזה אסמאעיל רדוואן, האם ארגון חמאס ישגר רקטות לעבר ישראל במקרה שיוקרבו קורבנות בהר הבית. הנה תשובתו: "העם הפלסטיני לא יעבור על זה בשתיקה, ותתקבל ההחלטה המתאימה". המראיין לא קיבל את התשובה ושאל שוב בצורה ברורה יותר, "האם חמאס ישגר טילים". המרואיין ענה: "זה לא שחור ולבן, יש חדר מבצעים שפועל באופן רציף". כך מדווחת נורית יוחנן ב'כאן חדשות'.

תשובתו של בכיר החמאס לא מפתיעה, מאחר ועל פי פרסומים בשבועות האחרונים, חמאס מנסה לעשות הכול כדי להבעיר את ירושלים ולהשאיר את עזה בשקט, אך לא ברור אם יצליח, אם הרחוב הערבי ידחק את חמאס לפינה, חמאס ייאלץ להגיב ואז אולי תפתח מערכה גם מול חמאס בעזה ולא רק מול חמאס בירושלים.

גם לבנון לא נעלמה מעיניהם של הטרוריסטים. כזכור מקור בכיר בחמאס אמר לעיתון הבין-ערבי ראי אל-יום, היוצא לאור בלונדון כי אם תוצת מערכה בעקבות האירועים האחרונים תפתח גם חזית בדרום לבנון ותהיה "אינתיפאדה של ערביי 48 (ערביי ישראל)". המקור אמר לעיתון כי המצב בעזה ובשאר ישראל יכול להתפוצץ בכל רגע למרות ההבנות שהשיגה מצרים בין ישראל לחמאס ולמרות שהציגה לחמאס תיעודים ומסמכים שמראים כי ישראל מבצעת חיפושים אחר הברחות של קורבנות לתוך רחבת הר הבית ומנסה למנוע אותן. "המצב שברירי בעיקר על רקע כניסת הכוחות הישראלים לאל-אקצא הבוקר", הוסיף המקור.

ארגון חמאס בירך גם את "הפלסטינים אשר נאחזים ומגנים על אל-אקצא ומכשילים את תוכניות הכיבוש". עוד נמסר בהודעה מטעם הארגון כי "ההסלמה הציונית לטימוא אל-אקצא ולשליטה עליו וניסיונות החלוקה בהר לא יצליחו לקבוע עובדות בשטח, כפי שלא יצליחו לשבור את רצוננו להגיב על העוינות הזו ולהגן על המקומות הקדושים". עוד קרא הארגון להמשיך ולהגיע לאל-אקצא ולשבור את כל המחסומים הישראליים, לשון ההודעה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

רצועת עזה חמאה מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד