ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
האלמנה בפוסט מרגש

שנה לתאונה הטראגית; "זוכרת כל שניה ושניה"

לפני שנה בדיוק ביום זה נהרג בתאונת דרכים מחרידה לתדהמת מכריו, איש ההצלה והחסד ר' חיים הר כסף ז"ל. אלמנתו עלתה לפקוד את קברו ושיתפה את תחושותיה בפוסט מרגש, מעצים ומחזק | "זוכרת בדיוק איפה הייתי, מה ראיתי.. איך הגבתי.. זוכרת כל שניה ושניה. עיבדתי את זה כבר מיליון פעם"

שנה לתאונה הטראגית; "זוכרת כל שניה ושניה"
המצבה/ר' חיים הר כסף ז"ל צילום: מתוך אינסטגרם

היום (שני) מלאה שנה לפטירתו הטראגית של איש ההצלה והחסד הרב חיים (זאב) הר כסף ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים קשה. היה זה ביומו השני של חול המועד פסח. בני משפחתו ומכריו הרבים הוכו בהלם ובתדהמה לשמע הבשורה הקשה והמרה, בהסתלקותו בחטף בגיל 43 בלבד.

במלאות השנה עלתה אלמנתו רויטל תחי' לקברו בבית העלמין ירקון ולצד זאת פרסמה פוסט שגרם להמונים לדמוע ולהתרגש. יצוין כי לאורך השנה מאז התאלמנה ל"ע היא מפרסמת פוסטים מרגשים ומעצימים מלאי אמונה וביטחון בהשי"ת.  

וכך כתב אמש רויטל: "היום בלילה י"ז ניסן, יום השנה של חיים ז"ל. בדיוק שנה עברה מאז שהעולם עצר מלכת!!!! לא רק עבורנו… כל מי שפגשתי בשנה האחרונה, כל יום ויום, מאז ועד היום אומר לי "אני זוכר/ת בדיוק איפה הייתי כששמעתי על התאונה, בדיוק מה עשיתי, בדיוק איך הגבתי. זוכר/ת את ההלם, את הכאב. החג כבר לא המשיך להיות שמח, כבר כלום לא היה אותו דבר".

כל הכתבות ב'בחדרי חרדים' על הרב חיים הר כסף ז"ל

עוד היא מתארת: "הזדהות וחיבור מקיר לקיר. חיבוק של אין סוף אנשים. האמת? שגם אני זוכרת. זוכרת בדיוק איפה הייתי, מה ראיתי.. איך הגבתי.. זוכרת כל שניה ושניה. עיבדתי את זה כבר מליון פעם, דיברתי, סיפרתי, חשבתי, נזכרתי. בכיתי, נפלתי וקמתי. מתישהו גם חייכתי. ואז קלטתי שזה הרבה יותר קל. הרבה יותר קל לחייך ולקום מאשר ליפול ולנבול… תזכרו את זה!!! ??", כותבת האלמנה.

"ועכשיו חג פסח הגיע שוב", מספרת רויטל הר כסף, "ושואלים אותי כל הזמן: "איך את?" "איך את עם זה?" אני? האמת לא צריכה את יום השנה כדי לזכור את חיים, הוא קיים כל הזמן. הוא נוכח ועוזר ומקדם לנו את העניינים מלמעלה. תחושה שיש לנו שם נציג שמקורב לצלחת… הוא קיים בכל מקום. איך אמר הרב שטרן כשעלינו לקבר לפני חודש? "גזירה על המת שישתכח מן הלב, אבל חיים היה אחד כזה שלא שוכחים" מודה לה׳ שהיה לי כזה בעל, ולילדים שלי כזה אבא, חכם, פייטר, מוכשר וחד פעמי!!!".

ולסיכום כתבה, "ו… לא, עדין לא מעיזה לעבור שם במנהרה…", כשהיא מתכוונת למנהרה הסמוכה למחלף עין תות לכיוון צפון, שבה נהרג בעלה הזכור לטוב כאיש הצלה, צדקה וחסד בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו.

כזכור היה זה ביום שלישי, י"ז בניסן תשפ"א, ב' דחול המועד פסח, משפחת הר כסף נסעה בשני רכבים, כאשר האב ר' חיים ז"ל נמצא עם רכבו בדרכו צפונה עם חלק מבני המשפחה, כאשר לפתע בהיותו בתור המנהרה המפורסמת ליד מחלף עין תות לכיוון צפון, הוא נקלע לתאונה קשה והלך לבית עולמו. לפי הערכה, הרכב איבד שליטה והתנגש בקיר המנהרה. בתאונה נפצעו בת המשפחה, נעמה אז בת 17, שפונתה מהמקום במצב קשה והיתה מאושפזת כשלושה חודשים בבית החולים עד לשחרורה בח' מנחם אב. שני נוסעים נוספים נפצעו במצב קל עד בינוני, אחד מהם צעיר כבן 20 ופעוט כבן שלוש.

בהלוויה רווית כאב ויגון שהתקיימה בעיצומו של חול המועד השתתפו רבים מבני משפחתו, מכריו ומוקיריו שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לאיש החסד וההצלה שהציל חיים בגוף ובממון.

יהי זכרו ברוך. 

 

רויטל הר כסף חיים הר כסף נעמה הר כסף תאונה קטלנית פוסט מרגש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד