ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מי מעכב אותו?

זלנסקי הזמין את ביידן לביקור: "בוא לראות"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזמין את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבקר באוקראינה כדי "לבוא לכאן לראות את ההרס שנגרם על ידי הכוחות הרוסיים". ביידן טען שמונעים ממנו להגיע לשם

בראיון לרשת CNN ששודר ביום ראשון, נשאל נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אם יש תוכניות שביידן יבקר במדינה. "אני חושב שהוא יעשה זאת. זאת אומרת, זאת החלטה שלו, כמובן", אמר זלנסקי. "ובקשר למצב הבטיחותי, זה תלוי. אבל אני חושב שהוא המנהיג של ארה"ב, ובגלל זה הוא צריך לבוא לכאן כדי לראות".

ביידן אמר בעבר לכתבים במהלך ביקור בפולין בחודש שעבר שהוא רוצה לבקר במדינה שסועת המלחמה, אך טען שאחרים מונעים ממנו להגיע לשם. "הם לא יתנו לי אני מניח לחצות את הגבול ולהסתכל על מה שקורה באוקראינה", אמר ביידן בחודש שעבר בפולין. מבלי להגיד מי מעכב אותו מלהגיע לאוקראינה.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר בשבוע שעבר כי אין תוכניות לביקור נשיאותי באוקראינה. "לנשיא ביידן אין כרגע תוכניות לנסוע לקייב. הוא יושב בחדר הסגלגל ובחדר המצב על בסיס יומיומי, מארגן ומתאם את העולם בכל הקשור לאספקת נשק", אמר סאליבן. ביום חמישי האחרון, גם מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, דחתה את האפשרות של ביידן לבקר במדינה.

מי שכן ביקר באוקראינה, הוא ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שנפגש עם זלנסקי, הם צעדו ברחובות קייב בהפגנת סולידריות לאחר שכוחות רוסיה נסוגו מעיר הבירה.

מנהיגים נוספים שביקרו לאחרונה באוקראינה כוללים את נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, ונשיאי אסטוניה, פולין, לטביה וליטא גם ראשי ממשלת צ'כיה, פולין וסלובניה נסעו לקייב ב-15 במרץ שלושה שבועות לתוך הפלישה הרוסית

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד