ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אימונים מיוחדים

הצבא האמריקאי מפיק לקחים ממלחמת פוטין-אוקראינה

במדבר בקליפורניה קציני צבא ארה"ב כבר מפיקים לקחים שנלמדו מהמלחמה של רוסיה נגד אוקראינה, הם מכינים חיילים לקרבות עתידיים נגד יריב גדול כמו רוסיה או סין

הצבא האמריקאי מפיק לקחים ממלחמת פוטין-אוקראינה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

במרכז ההדרכה הלאומי של צבא ארה"ב, "מדברים רוסית". צבא ארה"ב יקיים בשבועות הקרובים אימונים כיצד להילחם באויב שמוכן להרוס עיר באש רקטות וטילים כדי לכבוש אותה, בדומה למעשי רוסיה באוקראינה. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

חלק מהאימונים מתמקדים גם בנעשה ברשתות החברתיות, שם מציגים נאומים נלהבים של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כמו גם מאמצים רוסיים להאשים את כוחות אוקראינה בזיוף הרג המוני בעיירות כמו בוצ'ה, טבח שביצעו הרוסים. "אני חושבת שכרגע כל הצבא באמת מסתכל על מה שקורה באוקראינה ומנסה להפיק לקחים", אמרה מזכירת הצבא כריסטין וורמות'. הלקחים הללו, לדבריה, נעים מבעיות הציוד והלוגיסטיקה של רוסיה ועד לתקשורת ושימוש באינטרנט.

"המלחמה של רוסיה-אוקראינה היא המחשה חזקה מאוד עבור הצבא שלנו עד כמה חשוב תחום המידע בנעשה בקרבות", אמרה וורמות', ששהתה יומיים במרכז האימונים בקליפורניה כשהיא צופה בצבא מנהל מלחמה נגד כוחות אויב. "לראות את הדרך שבה זלנסקי חזק להפליא, זוהי מלחמת עולם שהעולם האמיתי יכול לראות ולצפות בו בזמן אמת" אמרה. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי כ-4,500 חיילים מבסיס פורט הוד - טקסס, נמצאים בשטח האימונים המדברי העצום בפורט ארווין קליפורניה, שם הם ישהו שבועיים ויקיימו אימונים המדמים לחימה כמו בין רוסיה לאוקראינה.

במרכז האימונים נמצאות יחידות שאחראיות לפרסם מידע על המצב ברשתות החברתיות, כל צד אמור להציג את המצב מנקודת מבטו, הגנרל קורט טיילור אמר כי זה אתגר גדול: "כשיש לי חבורה של נפגעים, והאספקה ​​שלי לא מגיעה, ואני לא מוצא את הדחפורים, זה קשה לחשוב על משהו שמישהו אמר עלי בטוויטר". מטרת האימונים לגבי הפצת מידע ברשתות החברתיות, היא הלוחמה הפסיכולוגית שמנהלים שני הצדדים. כל צד מנסה לנצח את הקרב גם ברשתות החברתיות. כי דעת הקהל העולמית משפיעה על החלטות של מנהיגים. הגנרל אמר כי: "התותחנים עשו את עניין הארטילריה, חיל האוויר תפקד מעולה, וחיילי החי"ר עשו את התמרון טוב, אבל חלק מהעיכוב בהסתערות על העיר היה שהם לא הצליחו לסנכרן את שלושתם", אמר.

האימונים הגיעו לאחר שרוסיה לא הצליחה לעשות זאת בשבועות הראשונים של המלחמה. מנהיגי ארה"ב ציינו שוב ושוב כי בהתקפה הראשונית של רוסיה באוקראינה, המפקדים נכשלו באופן עקבי לספק תקיפות האוויריות ולתמוך בחיילי הקרקע שלהם כדי לעבור לערים מפתח כמו קייב. כישלון זה הוביל לכך שכוחות רוסים הפציצו את פאתי הערים, ופגעו בבתי חולים, בנייני דירות ומבנים אחרים, והרגו אזרחים רבים. "אנחנו נהיה מאוד ממוקדים איך להילחם נגד יריב שמוכן להרוס תשתית, כי ככה אנחנו חושבים שהיריבים שלנו ילחמו, עלינו להיות מוכנים לקרב עירוני שבו יש לנו יריב שיורה ארטילריה ללא הבחנה".

וורמות', מזכירת הצבא, אמרה שהאימונים הם לקחים אחרים שארה"ב לוקחת מהמלחמה באוקראינה. "כשאנחנו צופים במה שקורה לרוסים עכשיו, זה אינפורמטיבי עבורנו לחשוב מה נכון, מנקודת מבט של מודרניזציה", אמרה, וציינה שחלק מהטנקים האמריקאים כבדים מאוד והשטח באירופה בוצי יותר, לא כמו החול הקשה של המדבר. "הצבא", אמרה, "צריך לקבוע מה האיזון הנכון בין ניידות טנק, שרידות טנק וקטלניות של טנק? אם אתה רוצה לעשות את זה יותר נייד, אתה עושה את זה קל יותר, אבל זה עושה את זה פחות בטוח מבחינת שרידות. ולכן אתה צריך להחליט איפה אתה הולך לקחת סיכונים".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא ארה''ב קליפורניה מדבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד