ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עסקנות חובקת עולם

העסקן החסידי נפגש עם שגרירים למען הפליטים

העסקן החסידי הבינלאומי יעקב פליטשקין פגש שגרירים באו"ם כדי לקדם סיוע לארגונים יהודיים רבים שמטפלים באלפי פליטים יהודים אוקראינים. "יעקב הוא מענטש אמיתי"

העסקן החסידי נפגש עם שגרירים למען הפליטים
יעקב פליטשקין עם שגרירים צילום: באדיבות המצלם

לאחר שביקר באוקראינה וראה את הזוועות שביצעו הרוסים, וביקר גם במולדובה, אליה ברחו פליטים רבים, יעקב פליטשקין, העסקן החסידי הבינלאומי, המתגורר במונסי - ניו יורק, ארגן פגישה בין מנהיגי ארגונים יהודיים ושגרירים באו"ם, כדי לקדם בדחיפות סיוע לפליטים רבים, יהודים ושאינם יהודים.

יעקב פליטשקין נפגש עם השגרירים באו"ם, ונתן להם מצות וסימנים לפסח, כדי להביע את תודתו על הסיוע הרב שמדינותיהן נותנות לפליטים. פלטשקין נפגש עם שגרירי סלובקיה, פולין, מולדובה ואוקראינה באו"ם ושגרירים נוספים, ודן איתם על דרכים לסייע לפליטים רבים שברחו מאוקראינה שנלחמת על חייה.

עם שגריר אוקראינה.

השגרירים הודו לעסקן על עבודתו הברוכה למען פליטי אוקראינה, אחד מהם אמר על יעקב פליטשקין: "יעקב הוא מענטש אמיתי, מסייע רבות ומקדם דברים שנראים בלתי אפשריים, והכל עם חיוך, הוא תמיד זמין לנו 24 שעות ביממה, למעט בשבת".

עם שגריר מולדובה.

ל'בחדרי חרדים' אמר פליטשקין: "גם בחג הפסח אני פעיל ללא הפסקה למען פליטים מאוקראינה, יש פליטים שבורחים מהבתים שלהם רק עם הבגדים שעליהם, הם מגיעים בחוסר כל למקום מבטחים, ושם הם למעשה צריכים להתחיל את חייהם מחדש, יש כאלה שהבית שלהם הופצץ ואין להם סיכוי למצוא מסמכים ודברים חשובים כמו תעודות זהות, הם למעשה כמו תינוק שנולד, מתחילים הכל מחדש".

לדבריו, "זה מאוד קשה להם ואנחנו מנסים לסייע להם בבירוקרטיה, וגם עם מעבר בין מדינות כשלחלק מהפליטים אין את המסמכים המתאימים לצורך המעבר, אנחנו מפעילים שגרירויות וקונסוליות גם באמצע הלילה, השגרירים תמיד זמינים לכל דבר שפונים אליהם".

עם שגריר פולין.

עם שגריר סלובקיה.

שגריר באום שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה יענקי פליטשקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד