ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מועד התקיפה

השר הרוסי חושף: זהו המועד המדויק שבו פוטין ישתמש בנשק גרעיני

אנדריי קוזירב, שכיהן כשר בשנות ה-90 תחת נשיא רוסיה בוריס ילצין שכיהן לפני פוטין, דיבר על החשש שהנשיא הנוכחי הבלתי צפוי, ישחרר את הארסנל הגרעיני שלו ואמר כי המהלך ייצא לפועל "רק אם חיילי נאט"ו יבואו למוסקבה"

השר הרוסי חושף: זהו המועד המדויק שבו פוטין ישתמש בנשק גרעיני
אילוסטרציה צילום: pexels

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק גרעיני רק אם רוסיה תעמוד בפני "איום קיומי", אולי כשחיילי נאט"ו יפגעו במוסקבה, כך טען שר החוץ לשעבר של רוסיה, אנדריי קוזירב, שכיהן תחת הנשיא בוריס ילצין, מי שכיהן בתפקיד בשנות ה-90. הוא צמצם את החשש שהנשיא הרוסי חסר ההיגיון עלול לשחרר את הארסנל הגרעיני שלו.

מומחים בינלאומיים חלוקים לגבי מידת הסבירות לכך, אך צריך לזכור שגם הפלישה שלו לאוקראינה לא היתה צפויה והיא הפתיעה את מנהיגי העולם לכאן ולכאן. כמות ההרס, הפגיעה באזרחים חפים מפשע ופשעי המלחמה למיניהם, ומאידך גם האוקראינים הפתיעו עם עמידה איתנה ועיקשת והצלחות לא מבוטלות בהפלת מטוסים, השמדת ציוד צבאי רוסי, חיסול חיילי אויב ולקיחה בשבי של מאות ואולי אלפי פולשים.

קוזירב, היה שר החוץ של הפדרציה הרוסית בין השנים 1990 ל-1996. בראיון לרשת 'פוקס ניוז' אמר כי "אפשר להשתמש בנשק גרעיני, אבל במצבים מאוד מאוד ספציפיים, אם רוסיה תרגיש איום קיומי, כלומר, אם חיילי נאט"ו יבואו למוסקבה, כנראה שהרוסים ישתמשו בנשק גרעיני". הוא אמר: "אבל אין איום קיומי על רוסיה בנסיבות הנוכחיות".

כזכור, בסוף השבוע הזהיר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי פוטין עלול להשתמש בנשק כימי או גרעיני. הוא אמר אז לרשת CNN: "לא רק אני, כל העולם, כל המדינות צריכות להיות מודאגות כי זה יכול לקרות". הנשיא האוקראיני המשיך והזהיר: "הם ישתמשו בנשק כימי, בשבילם חיי העם זה כלום, אנחנו צריכים לחשוב, לא לפחד, אלא להיות מוכנים. אבל זו לא סכנה רק לאוקראינה, אלא לכל העולם".

לפחדים הללו הצטרפה פרופ' נינה חרושצ'בה, נינתו של מנהיג ברית המועצות לשעבר ניקיטה חרושצ'וב, פרופסור לעניינים בינלאומיים ב'ניו סקול' בניו יורק, שאמרה כי היא חוששת שפוטין ישתמש לנשק גרעיני.

היא אמרה ל'ניוזוויק': "מאחר שיש שאלות לגבי כמה רחוק יכולה רוסיה להגיע כדי ליצור ניצחון, אז נשק גרעיני הוא חלק מזה". היא הוסיפה כי דבריה הם "אינם תחזית". אלא פרשנות.

ולדימיר פוטין נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד