ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חתנו של האדמו"ר

הלך לעולמו המחנך שהוביל אלפים לדרך התורה

לאחר מחלה קשה הלך לעולמו, הרב דוב בער גנץ, מי שפעל לאורך שנים רבות לגדל דורות של תלמידי חכמים. אלפים הפכו ליראים ושלמים ברחבי ארה"ב ובארץ ישראל הודות לדרך שהנחיל להם | הוא היה חתנו של האדמו"ר מדנבר

הלך לעולמו המחנך שהוביל אלפים לדרך התורה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בניו יורק הלך לעולמו, הרב דוב בער (בעריש) גנץ זצ"ל, בשנות השמונים לחייו. הוא היה דיקן האקדמיה העברית של מחוז סאפוק, בית ספר יסודי יהודי אורתודוקסי בלונג איילנד, ניו יורק, שם חינך מאות תלמידים שהמשיכו לישיבות קדושות, ומוסדות חינוך חרדיים, ובזכותו הפכו ליהודים יראי שמים שומרי תורה מצוות. הלוויתו התקיימה אתמול (שני) בקווינס - ניו יורק. 

בזכות פעילותו המופלאה של הרב גנץ ז"ל, אלפים הפכו ליראים ושלמים ברחבי ארה"ב ובארץ ישראל. הרב גנץ זצ"ל למד אצל הגאון רבי חנוך ליבוביץ זצ"ל בסמינר לרבנים של אמריקה (המכונה ישיבת חפץ חיים) במשך שנים רבות, והפך לתלמיד קרוב. הרב גנץ כיהן כדיקן האקדמיה העברית בשנים 1981 עד 2001. כמו כן חיבר מספר ספרים על עקרונות אתיים תלמודיים ותובנות אנושיות.

לאחר עבודתו במחוז סאפוק, עברו הרב גנץ ואשתו רבקה לקיימברידג' שבמדינת מסצ'וסטס בארה"ב, שם ייסדו את יוזמת המורשת היהודית של קיימברידג', ושם עסק בקירוב ליהדות עם סטודנטים מחוננים באוניברסיטת הרווארד. הרבנית רבקה, היא בתו של האדמו"ר מדנבר, הגה"צ רבי אברהם העשיל טברסקי זצ"ל, פסיכיאטר וסופר שכתב מעל 60 ספרים ביהדות ופסיכולוגיה, וביקש בצוואתו שבהלווייתו ישירו את לחנו "הושיעה את עמך" המפורסם. ואכן במסע הלוויה בשנה שעברה תועדו המלווים משוררים חרישית את הלחן המפורסם.

יצוין עוד כי בצוואתו של האדמו"ר מדנבר זצ"ל, הוא הוריש את השטריימל ואחת הקפוטות שלו לחתנו מחמדו ר' בעריש ז"ל. כך פרסם הרב יאיר הופמן מפייב טאונס באתר Yeshiva world news.

יהי זכרו ברוך.

הרב אברהם יהושע העשיל טברסקי דנבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד