ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ניצול ציני של המצב

הרוסים מבטיחים פיצוי כספי תמורת קבלת אזרחות רוסית

הרוסים מבטיחים פיצוי על בתים שנהרסו במריופול בניסיון לשכנע את התושבים לשתף פעולה. הפולשים הרוסים מבטיחים לשלם פיצויים ברובלים רק לאותם אוקראינים שיסכימו לקבל מסמכי זיהוי שיונפקו על ידם. לאחר מכן הם ייאלצו לוותר על אזרחותם האוקראינית

הרוסים מבטיחים פיצוי כספי תמורת קבלת אזרחות רוסית
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

המרכז למניעת דיסאינפורמציה במועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה מזהיר מפני מניפולציה נוספת של "הכובשים במריופול". המרכז מזהיר את התושבים כי "פולשים משכנעים אנשים מקומיים לשתף פעולה, ומבטיחים לשלם פיצויים על דיור שנהרס ברובלים".

עוד נאמר מטעם המרכז: "לאנשים מונפקים מסמכים, איתם הם יכולים להגיש בקשה לפיצוי על בתיהם שנהרסו, התורים עצומים, אלפים עומדים בתור להירשם, כך דיווחו כלי תקשורת שמפרסמים תעמולה רוסית". לטענת המרכז, הדיווח הנ"ל שקרי, בתמונות נראים לא יותר מ-20 איש ליד חדר עם סמלי הכובש.

המרכז למניעת דיסאינפורמצי דיווח, כי הרוסים מבטיחים פיצוי על בתים שנהרסו במריופול בניסיון לשכנע את התושבים לשתף פעולה. לפי המרכז, הפולשים הרוסים מבטיחים לשלם פיצויים ברובלים רק לאותם אוקראינים שיסכימו לקבל מסמכי זיהוי, שיונפקו על ידם. לאחר מכן הם ייאלצו לוותר על אזרחותם האוקראינית, התוכנית דומה למה שעשתה רוסיה במחוזות לוהנסק ודונייצק לאחר כיבוש חצי האי קרים ב-2014.

המרכז קרא לתושבים "לא לשתף פעולה עם הכובשים", עוד נאמר, כי "הפיצוי. משולם רק למי שמקבל מסמכים מזויפים מהפולשים, השלב הבא יהיה ויתור כפוי על אזרחות אוקראינית".

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד