א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בחופות ובזיצים, ביידיש ובעברית

אמן על הילדים • הטרנד שכבש את החסידים

יצירה של אמן המשתייך למגזר הדתי לאומי חדרה עמוק אל תוככי המגזר החרדי, הפכה כמעט לביצוע רשמי בחופות החסידיות מעין תפילה בעת רצון על הילדים שעתידים לבוא לעולם, שלא ירשו את השריטות ויהיו בריאים תמיד | שוחחנו עם מחולל הטרנד ועם היוצר שמודע ומוחמא מההצלחה הכבירה

אמן על הילדים • הטרנד שכבש את החסידים
מוטי ויזל/חנן בן ארי צילום: צלמי פלאש 90

'אמן על הילדים' שלוש המילים הללו שגורות אולי על פיו של כל חרדי ממוצע שמדקלם ומפזם אותם לעצמו מדי פעם. אמנם לא את השיר במלואו, אך לפחות את השורה "אמן על הילדים שלי שלא ירשו את השריטות שלי". סביר להניח ש-85% מהם לא יודעים שמי שכתב והלחין אותו הוא אמן מבני הציונות הדתית, הלא הוא חנן בן ארי, שכל יצירה שלו זוכה להצלחה כבירה ונכנסת לפלייליסטים - להלן רשימת ההשמעות.

מי שהחל את הטרנד במגזר שלא במתכוון וסחף אחריו את שאר זמרי החתונות בארץ ובעולם, הוא אמן הרגש והנשמה מוטי ויזל, שבחופה לבן אחד הנגידים ביצע את השיר כשהוא סוחף אחריו את מאות הנוכחים שהצטרפו במקהלה. מחזה יוצא דופן שטרם נראה כמותו והפך ללא ספק לטרנד עולמי במגזר החרדי, כן כן גם מעבר לים בחוגי סאטמר ובאבוב וכדומה, ניתן לשמוע אותו מושר לפני חופה וקידושין.

מאז עלו ברשתות החברתיות ביצועים רבים מחופות שונות וגם קומזיצים חסידיים שאליהם חדר השיר שזכה להצלחה היסטרית. כמו גם ביצועים מתורגמים ביידיש וגם באנגלית, בין הייתר של זמר חסידי בשם אברומי דרמר וכן של אמן הרגש גרשי אורי.

לשאלת 'בחדרי חרדים', האם הוא חשב שהודות לו השיר יחדור כה עמוק לפלייליסט החרדי ובייחוד לחופות במגזר, מבקש מוטי ויזל להבהיר כי הוא לא מזדהה עם שירים שאינם חסידיים ולא היתה בכוונתו בכלל להכניס מודרניזציה למגזר חלילה וחס.

"באותה חתונה מפורסמת שעלתה ליוטיוב, שבה אני נראה מבצע את 'אמן על הילדים', החתן הוא זה שבחר את רשימת השירים וביקש שאבצע בין הייתר גם את זה. לא חשבתי שזה יתפוס ככה", מבהיר ויזל ל'בחדרי חרדים'.

פנינו ליוצר ומלחין השיר חנן בן ארי ושאלנו אותו, האם הוא מודע לעובדה שהשיר שלו חדר כך אל תוככי המגזר החרדי ומושר בחופות. בן ארי אומר ל'בחדרי חרדים': "ברור שאני מודע לטרנד הזה. אני מקבל המון סרטונים שמגיעים אליי דרך חברים של חברים, גם של חופות וגם של זיצים וכל מיני סיטואציות מגניבות ומרגשות. קיבלתי הרבה ד"שים מהרבה אנשים שהיו נוכחים בזמן שהתחיל כל הטרנד הזה. ממש קיבלתי את זה בהתחלה וזה הולך ומתפוצץ ומגיע גם מחו"ל".

בן ארי מסכם ואומר: "זה ממש כיף כי לא חשבתי שהשיר הזה יהפוך לשיר ששרים אותו בחופות חסידיות למיניהם. זה תמיד כיף שהמוזיקה מפתיעה ויאללה אמן אמן על כולנו שהילדים שלנו יהיו בריאים ושמחים תמיד". כך מלחין השיר שעומד ביוטיוב על קרוב ל-20 מיליון צפיות.

אמן על הילדים מוטי ויזל חנן בן ארי טרנד מוסיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד