י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל האמצעים כשרים

פוטין הקים "צבא ילדים" שמתאמנים לאחר הלימודים

כדי לכסות על אבדות רוסיה בשדה הקרב, פוטין מאלץ בני נוער להילחם בפלישה לאוקראינה, הוא אוסף אותם לאחר הלימודים ממועדונים 'פטריוטים רוסיים' לאחר שכוחותיו ספגו אבדות כבדות, כך טוענים גורמים רשמיים בארגוני זכויות אדם

פוטין הקים "צבא ילדים" שמתאמנים לאחר הלימודים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בונה "צבא ילדים" של בני נוער שיילחמו באוקראינה בגלל האבדות הכבדות שספגו חיילים רוסים, כך טוענים גורמים בארגוני זכויות אדם. רוסיה נאבקה לשבור את החוסן של האוקראינים שנלחמו על כל סנטימטר של אדמה וגרמו לכוחותיו של פוטין לאבדות כבדות מהצפוי.

לאחר נסיגה מצפון אוקראינה, כוחות רוסים התחילו במתקפה חדשה במזרח במה שמכונה "הקרב על דונבאס". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאום וידאו: "חלק גדול מאוד מכל הצבא הרוסי מתמקד כעת במתקפה הזו". הוא הוסיף: "לא משנה כמה חיילים רוסים ישלחו לשם, אנחנו נילחם. נגן על עצמנו".

לפי הדיווחים בבריטניה, פוטין פונה למועדוני נוער 'פטריוטים' ומגייס בני 16 כדי לצרף אותם למלחמה, כדי לחליף אותם עם כ-20,000 חיילים שנהרגו, ועוד 10,000 שנפצעו או נפלו בשבי עד כה. גורמים רשמיים אוקראינים קראו לאו"ם, לחקור לכאורה את ההצבה הבלתי חוקית של 'ילדים חיילים' כך דווח ה'דיילי סטאר'. ארגוני זכויות אדם טוענים שצעירים מגויסים ממועדונים פטריוטיים ממקומות הכבושים מזרח אוקראינה, הם עוברים אימונים צבאיים ועלולים להישלח לקו החזית בניגוד לרצונם. חלקם כבר נהרגו בלחימה.

תגים וסמלים של צוערים צבאיים רוסים שאינם אמורים להיפרס באזורי מלחמה, נמצאו בשדות הקרב באוקראינה. נציבת זכויות האדם של הפרלמנט האוקראיני, לודמילה דניסובה, אמרה שילדים שהשתתפו במה שנקרא 'מועדונים פטריוטים' מגויסים לאימוני נשק לא חוקיים. היא אמרה: "הם עשו אימונים צבאיים והיו מקרי מוות בקרב בני הנוער האלה, עכשיו הם מקדמים ילדים חיילים בשטחים הכבושים זמנית, בכך הפרה הפדרציה הרוסית את חוקי המלחמה שנקבעו על ידי אמנת ז'נבה בשנת 1949 על הגנה על אזרחים וזכויות ילדים".

ולדימיר פוטין אימון לילדים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד