כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ייצור 'פח'

משטרת איראן מאשימה את יצרני הרכבים בעלייה בתאונות

משטרת איראן מתחה ביקורת על יצרניות רכב איראניות על ייצור כלי רכב באיכות ירודה שאחראים לשיעור גבוה של נפגעי תאונות דרכים. "הרכבים באיכות ירודה מאד"

 משטרת איראן מאשימה את יצרני הרכבים בעלייה בתאונות
אזרחים באיראן צילום: unsplash

סגן ראש משטרת התנועה של איראן, תימור חוסייני, אמר ביום שני כי המכוניות שיוצרו באיראן מגדילות את מספר התאונות הקטלניות ועולות למדינה מיליארדי דולרים, הוא האשים את האיכות הנמוכה של כלי רכב אלה שמיוצרים באישור ממשלתי, ומתקציבים שנהנות יצרניות הרכב המקומיות.

חוסייני הוסיף כי למכוניות האיראניות יש פער עם הסטנדרטים העולמיים, ואמר כי זה יהיה "חסכוני מאוד" עבור המדינה אם המנהלים והעובדים של שתי יצרניות הרכב הגדולות באיראן פשוט "ישארו בבית". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

פקידים ורשויות איראנים רבים, כולל הנשיא אברהים ראיסי, מבקרים את תעשיית הרכב המקומית, המבקרים מאשימים קבוצת אנשים ששולטים בענף, כמו "מאפיה", שעומדים מאחורי האיסור על יבוא מכוניות, מה שיפגע בייצור המקומי.

מפקד משטרת התנועה, כמאל הדיאנפר, תיאר פעם מכוניות איראניות כ"קרונות מוות", וביקר יצרנים על יבוא חלקים מסין , ואמר שאין בקרת איכות יעילה. תעשיית הרכב של איראן, הגדולה ביותר אחרי תעשיות נפט וגז, מעסיקה 700,000 עובדים.

כזכור ביוני האחרון דובר שירותי החירום האיראניים, מוג'טבה ח'אלדי. אמר לתקשורת באיראן כי מכוניות מתוצרת זרה מצוידות ביותר מתריסר כריות אוויר ונוסעיהן זקוקים בדרך כלל לטיפול של 4-5 שעות בבית חולים כדי להשתחרר אחרי טיפול. לעומת זאת, מכוניות מתוצרת איראנית "חותכות אנשים כמו סכינים" ונדרשים עד חמישה חודשים עד שהפצועים ישוחררו מטיפול רפואי.

ח'אלדי הזכיר את איכות הכבישים הלא-תקנית התורמת גם לתאונות ולנפגעים גדולים. באיראן יש שיעור גבוה יותר של מקרי מוות מתאונות דרכים בהשוואה לממוצע העולמי של 17 מקרי מוות לכל 100,000, באיראן יש עם 27 מקרי מוות לכל 100,000.

איראן תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד