י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אפקט ההפתעה שווה כסף

זכה ב-450 אלף דולר לאחר שנבהל ממסיבת יום הולדת

גבר מארה"ב, זכה ב-450,000 דולר לאחר שהחברה שלו ערכה לו מסיבת יום הולדת בהפתעה למרות אזהרותיו שזה יעורר מתח וחרדה. ההפתעה גרמה לו לסדרה של התקפי פאניקה

זכה ב-450 אלף דולר לאחר שנבהל ממסיבת יום הולדת
אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר מקנטקי ארה"ב זכה ב-450,000 דולר, לאחר שנערכה לו מסיבת יום הולדת בהפתעה למרות אזהרותיו שזה יגרום לו חרדה, התובע, קווין ברלינג, טען, כי "מסיבת יום ההולדת הלא רצויה" בשנת 2019 "גרמה לו לסדרה של התקפי פאניקה" בתביעתו של ברלינג נטען כי החברה מפלה אותו על רקע נכות. החברה הכחישה כל הפליה.

על פי התביעה שהוגשה במחוז קנטון בקנטקי, ברלינג שסובל מהפרעות חרדה, ביקש מהמנהל שלו לא לחגוג את יום הולדתו בעבודה כפי שהחברה נוהגת לעשות לעובדיה, שכן הדבר עלול לגרום להתקף פאניקה ויביא לו זיכרונות ילדות לא טובים. אך החברה ערכה לו מסיבת הפתעה באוגוסט 2019, מה שגרם להתקף פאניקה. הוא עזב במהירות את המסיבה וסיים את ארוחת הצהריים שלו במכוניתו.

התביעה מציינת כי ברלינג ספג ביקורת מקשה מצד עמיתיו לעבודה למחרת, הם האשימו אותו ב"גניבת שמחת עמיתיו לעבודה" ו"היותו ילדה קטנה". הפגישה המתוחה עם עמיתיו לעבודה עוררה התקף פאניקה שני, שלאחריו שלחה אותו החברה הביתה לכמה ימים. ב-11 באוגוסט, החברה פיטרה אותו, תוך ציון "דאגות לגבי בטיחות במקום העבודה". בתביעתו נטען כי החברה מפלה אותו בשל מוגבלות, ונקמה נגדו שלא בצדק על בקשתו לא לקיים מסיבת יום הולדת.

לפני מספר ימים, חבר מושבעים העניק לו פיצויים של 450,000 דולר, 300,000 דולר עבור עוגמת נפש ו-150,000 דולר הפסדי שכר.

נתונים מארגון הלאומי למחלות נפש מראים כי למעלה מ-40 מיליון אמריקאים - כמעט 20% מהאוכלוסייה - סובלים מהפרעות חרדה.

מסיבת יום הולדת מסיבת הפתעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד