י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יכעיס את פוטין

בריטניה תשלח טילים נגד שריון לצבא אוקראינה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמור להכעיס עוד יותר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שזועם על הכישלון במלחמה מול אוקראינה, על ידי שליחת "הערכה הטובה ביותר עד כה" כדי לחזק את אוקראינה ולהטיל פחד בטייסי מוסקבה

בריטניה תשלח טילים נגד שריון לצבא אוקראינה
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בריטניה עומדת לשלוח טילים משוריינים מסוג 'סטורמר' לאוקראינה כדי לסייע לפגוע במטוסיו של פוטין ולהדוף את המתקפה החדשה של רוסיה במזרח אוקראינה, כך דווח בבריטניה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הפציר במערב לשלוח לו כוח אש גדול יותר כאשר מכונת המלחמה של פוטין מתחילה שלב חדש של 'פלישת הדמים' שלה עם מתקפה גדולה כדי לכבוש את דונבאס במזרח אוקראינה.

ד"ר אלן מנדוזה, מומחה צבאיאמר ל'סאן' כי: "הטילים האלה הם הערכה הטובה ביותר שנשלחה עד כה לאוקראינה וישאירו טייסים רוסים רועדים, בריטניה שמה לב כי פוטין מבצע פשעי מלחמה, בריטניה צריכה לשאת את התגובה הכועסת והמוגזמת הבלתי נמנעת של פוטין לכך כאות גאווה". אולם קולונל ריצ'רד קאמפ, לשעבר מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן, אמר לעיתון ה'סאן', כי העזרה הגדולה של בריטניה לכוחות אוקראינה עלולה להכעיס עוד יותר את מוסקבה, עם נקמה שתגיע בצורה של התקפות סייבר, חבלה, התנקשות או התקפות חשאיות אחרות, לשירותי המודיעין של רוסיה יש יכולת מוכחת, כולל בבריטניה".

הטיל זקוק לשלושה אנשים בלבד כדי להפעיל אותו, ניתן להשתמש בו כדי להפיל מטוסים שטסים בגובה נמוך ולהשאיר טייסים מבועתים, ולגרום להם לבצע תמרונים גרועים. הנשיא זלנסקי התחנן למעצמות המערב לתת לו כוח אש גדול יותר כדי להשיב מלחמה, בוריס ג'ונסון אמר ב-7 באפריל שהוא "בוודאי בוחן איזה עוד סיוע צבאי אנחנו יכולים לתת" על רקע הדיווחים שבריטניה תשלח כלי רכב משוריינים. באותו תאריך, אמרה שרת החוץ, ליז טרוס , כי בריטניה מגבירה את אספקת הנשק, היא אמרה את הדברים בפגישה במשרדי נאט"ו בבריסל.

בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה משלוח נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד