י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקרב על מריופול

רוסיה השתלטה על כל המרחב האורבני בעיר

צבא רוסיה הודיע כי אנשיו השלימו את ההשתלטות על כל המרחב האורבני של העיר מריופול, וכי כעת נותרו כמה כיסי התנגדות אחרונים של הכוחות האוקראינים באזורי התעשייה של העיר

בנין שהופצץ במריופול: אילוסטרציה
בנין שהופצץ במריופול: אילוסטרציה צילום: מתוך הטלגרם של MARIUPOLNOW

כיס ההתנגדות הראשי של העיר מריופול עוד מאז ימיה הראשונים של המלחמה, היה ונותר במפעל המתכת הענק 'אזובסטל' המשקיף אל ים אזוב, ושמתפרס על פני שטח של כ-12 קילומטרים רבועים. מדובר באחד ממפעלי המתכת הגדולים ביותר בעולם, והוא כולל מספר רב של מבנים, מחסנים, כבשנים וכמה בניינים רבי קומות.

הקרב על המפעל נמשך כבר מספר שבועות, וכמו בכל רחבי העיר, גם בתוך שטח המפעל נאלצו הרוסים להתקדם בקצב איטי במיוחד, בגלל ההתנגדות העזה של הכוח האוקראיני במקום. בסוף השבוע פרסמה רוסיה אולטימטום בו דרשה מהאוקראינים האחרונים להניח את נשקם ולהיכנע לפני שיושמדו כולם, אבל אוקראינה דחתה את האולטימטום בתוך זמן קצר מאוד. אתמול הוצב אולטימטום חדש, כשהפעם הציב אותו רמזאן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה, טרוריסט בכיר לשעבר שהפך לבן בריתו של פוטין ושהגיע בעצמו יחד עם אלפים מפקודיו, כדי להילחם יחד עם הרוסים, נגד אוקראינה.

קדירוב אמר כי האולטימטום הוא עד השעה 12 בצהרים של אתמול (שלישי), ולדבריו, הכוחות האוקראינים יוכלו להתפנות מהמפעל עד השעה 16:00 אלו שלא יעזבו קודם לכן, הזהיר קדירוב, יושמדו. הוא התחייב שהכיבוש המוחלט של המפעל כולו יסתיים "עוד היום", כלומר אתמול. עם זאת, נכון למועד כתיבת השורות לא ידוע על התפתחויות יוצאות דופן שאירעו באזור המפעל. והחיילים האוקראינים לא נכנעו.

על פי ההערכות, במפעל נצורים למעלה מאלף בני אדם, חלקם אזרחים, בהם גם נשים וילדים. כך על פי האוקראינים. במקביל רשמה רוסיה הישג משמעותי ראשון מאז חידשה את המבצע שלה במזרח אוקראינה לאחר הסגת הכוחות מאזור קייב, עם כיבושה של העיירה קרמינה שבמחוז לוגנסק בחבל דונבאס. מושל העיירה הודיע כי כל הכוחות האוקראינים נסוגו ממנה, לאחר שהרוסים תקפו אותה מכל הכיוונים באש תופת. לדבריו, מספר ההרוגים הרשמי בעיר עומד על כ-200 בלבד, אבל המספר האמיתי גבוה בהרבה: "אין לנו יכולת לספור באופן מדויק כמה נהרגו בקרבות וכמה נמלטו בחיים, אבל מספר ההרוגים הוא עצום", טוען המושל, שהוסיף כי למרות הנסיגה מהעיר, הכוחות האוקראינים שעזבו אותה לא נמלטו, אלא תפסו עמדות חדשות וממשיכים להילחם בכל עוז בכובש הרוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול אזור תעשייה מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד