א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"מתקפת מנע"

חבר פרלמנט אוקראיני בעבר קורא לפוטין להשתמש בנשק גרעיני

חבר הפרלמנט האוקראיני לשעבר קורא לפוטין לבצע 'מתקפת מנע' עם נשק להשמדה המונית נגד מדינתו, לאחר שהנשיא זלנסקי הזהיר כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק גרעיני

חבר פרלמנט אוקראיני בעבר קורא לפוטין להשתמש בנשק גרעיני
אילוסטרציה צילום: ארכיון

חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר לוחץ על נשיא רוסיה וולדימיר פוטין להשתמש בנשק להשמדה המונית נגד ארצו, וזאת על רקע החשש הגובר שרוסיה עלולה להשתמש בנשק גרעיני. איליה קיווה, הוא פוליטיקאי מאופוזיציה שגורש מהפרלמנט בגלל תמיכה בפלישה של רוסיה, הוא פרסם את הפנייה שלו לפוטין בערוץ הטלגרם שלו לאחר שוולודימיר זלנסקי הזהיר כי פוטין עלול להשתמש בגרעין.

תחת תמונה של פיצוץ גרעיני שפרסם, כתב: "זכור, הם מפחדים ומכבדים רק כוח, זה מה שיכול לשים קץ לעימות של היום, לא רק עם השלטונות האוקראיניים, אלא עם המערב כולו שלוקח היום חלק פעיל וכבר בגלוי בסכסוך הצבאי באוקראינה".

עוד כתב: "אם מישהו חושב שזה לא לפי הכללים, זכור. המערב כתב את הכללים האלה מתוך האינטרסים שלו ורק כדי להרוס אותנו בצורה יעילה יותר". הוא התבטא לאחר שהנשיא זלנסקי הזהיר שהמערב צריך להתכונן לאפשרות שפוטין ישתמש בנשק גרעיני או כימי נגד ארצו. גורמים במערב חוששים שפוטין ינקוט באמצעים נואשים, במאמץ אחרון להפוך את גל המלחמה לטובתו לאחר סדרה של תבוסות מביכות בשדה הקרב.

קיווה נבחר לפרלמנט בשנת 2019 עבור מפלגה פרו-רוסית שהוקמה על ידי האוליגרך שנעצר לפני מספר ימים, ויקטור מדבדצ'וק, לאחר שהתמודד ללא הצלחה לנשיאות. קיווה סולק מהפרלמנט זמן קצר לאחר שרוסיה פלשה בפברואר השנה בשל פרסום תעמולת הקרמלין לפיה המדינה מלאה בנאצים. מאז הוא הואשם בבגידה וכעת הוא הוא מסתתר ברוסיה, בטענה שממשלת אוקראינה מנסה להרוג אותו.

פוטין פתח במה שהוא כינה 'מבצע צבאי מיוחד' נגד אוקראינה ב-24 בפברואר עם התקפות באוויר, ביבשה ובים במטרה להפיל במהירות את הממשלה ולהתקין משטר בובות. אך עד עתה פוטין נכשל בהרבה מתוכניותיו. על פי ההערכות, המנהיג הרוסי ציפה רק להתנגדות סמלית מצד הכוחות המזוינים של אוקראינה ולניצחון מהיר, כך חיילים רוסים סיפרו לאחר שנשבו, אמרו להם כשנכנסו למדינה שהממשלה כבר נכנעה.

מלחמת אוקראינה רוסיה פצצה גרעינית מלחמה גרעינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד