כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מצאו אשמים

איראן מאשימה את 'חולשתו' של ביידן בכשלון השיחות

באיראן טוענים שהמבוי הסתום בשיחות הגרעין נובע מ"חולשתו" של הנשיא ג'ו ביידן, ולא מהדרישה שלו להסיר את משמרות המהפכה. לטענת המפגינים, יש לו את ה"יכולת הפוליטית הנדרשת לאשר הסכם עם איראן"

איראן מאשימה את 'חולשתו' של ביידן בכשלון השיחות
ג'ו ביידן צילום: צילום מסך

על רקע הכשלון בשיחות הגרעין, גוברים חששות בקרב תומכי השלטון, שיאשימו את משמרות המהפכה בכישלון החזרת הסכם הגרעין מ-2015, והסרת הסנקציות, שגורמות יותר ויותר קשיים על אנשים רגילים.

בסוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' המקושרת למשמרות המהפכה, צוין כי איראן רוצה שהמשמרות המהפכה יוסרו מרשימת ארגוני הטרור הזרים בארה"ב. וטענה כי זו הייתה "אחד מהנושאים הלא פתורים" והצד האמריקני היה צריך לקבל החלטה סופית.

לטענת 'תסנים' משמרות המהפכה אינם אשמים בהמשך הסנקציות שאיראנים רבים רואים כגורם מרכזי למצוקותיהם הכלכליות. "ההסכם לא נרקם בגלל חוסר היכולת של הממשל האמריקני בקבלת החלטות חשובות", נכתב בפרשנות שכותרתה "הממשל החלש של ביידן הסיבה העיקרית לאי השגת הסכם בווינה".

במקום זאת, מהדי פורסאפה, המפרסם לעיתים קרובות מאמרים כלכלה, לגופי תקשורת הקשורים למשמרות המהפכה כמו עיתון ג'וואן וסוכנות הידיעות פארס, הוא האשים את ממשל ביידן בחוסר אומץ לעקוף את ההתנגדות של "המשטר הציוני". ואת ה"לובי בוושינגטון" למרות שיש לו "היכולת הפוליטית הנדרשת לאשר הסכם עם איראן".

פורסאפה סובר כי ממשל ביידן לא יעשה הסכם לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר. "אבל איראן לא יכולה להישאר אדישה לעניין הזה. טהראן בוודאי לא רוצה לשלם את המחיר על הבעיות הפנימיות של ממשל ביידן ותעשה את הצעד הבא שלה בהתבסס על התנהגות הממשל האמריקני ובהתאמה לאינטרסים הלאומיים שלה". הוא אמר.

איראן הסכם הגרעין האיראני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד