כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ניסה להדיח את זלנסקי

מנהיג יהודי באוקראינה נוסף לרשימת ה"בוגדים הפרו-רוסים"

ממשלת אוקראינה הציבה את ואדים רבינוביץ', מחוקק ומנהיג קהילה יהודית, ברשימה של 111 אנשים שהיא כינתה בוגדים שלקחו צד לטובת רוסיה, במלחמה שמשתוללת כבר חודש וחצי

מנהיג יהודי באוקראינה נוסף לרשימת ה"בוגדים הפרו-רוסים"
ואדים רבינוביץ צילום: מתוך הפייסבוק שלו

אוקראינה הודיעה כי מנהיג יהודי באוקראינה, ואדים רבינוביץ', נוסף לרשימה שפורסמה בשבוע שעבר על ידי ארגון לא ממשלתי המוקדש לקידום ממשל תקין, והסוכנות הלאומית של אוקראינה למניעת שחיתות. זה כולל פקידים, עיתונאים וראשי ערים שהואשמו בשיתוף פעולה עם רוסיה, שפלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר. הסוכנות הממשלתית הייתה שותפה בהרכבת הרשימה, כך דווחה ערוץ הטלוויזיה TSN, תחנת טלוויזיה מובילה באוקראינה.

רבינוביץ' נבחר ב-2019 לפרלמנט של אוקראינה, ועמד בראש מפלגת אופוזיציה קטנה שלטענת מבקריה היא פרו-רוסית. האיש הוא מיליארדר שנכנס לפוליטיקה ב-2014. הסוכנות כינתה את רבינוביץ' "משתף פעולה, פוליטיקאי פרו-רוסי", והוסיפה כי הוא "שוהה בחו"ל מתחילת המלחמה" וב-14 בפברואר כתב בפייסבוק כי המלחמה החלה "ומערב אוקראינה החלה אותה".

ואדים רבינוביץ.

בשנת 1997 הקים את הקונגרס היהודי האוקראיני, שהפך לאחת הקבוצות היהודיות המקומיות העיקריות הפעילות במדינה. הוא גם עומד בראש הפרלמנט היהודי האירופי, קבוצת גג יהודית כמעט לא פעילנ שנוסדה ב-2012. בשנה שעברה פתח רבינוביץ' בניסיון כושל להדיח את הנשיא וולודימיר זלנסקי, שהוא גם יהודי, על רקע סגירת שלוש תחנות טלוויזיה הנחשבות לפרו-רוסיות.

רבים מהאנשים ברשימה לא נעצרו או נענשו בדרך אחרת. חלקם מתים, כולל וולודימיר סטרוק, בן 57, ראש עיריית קרמיננה לשעבר, שבחודש שעבר נחטף ונורה למוות, אולי בגלל האשמות על שיתוף פעולה.

רבינוביץ' לא הגיב לבקשת תגובה של סוכנות הידיעות היהודית JTA. על הכללתו ברשימת הבוגדים לכאורה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ואדים רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד