כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"זבוב לא יוכל לברוח"

פוטין הורה לבטל את ההסתערות על המפעל הענק

נשיא רוסיה פוטין הורה לצבא הרוסי לבטל את התוכניות להסתער על מפעל הברזל אזובסטאל בעיר מריופול שבאוקראינה. המנהיג הרוסי אמר שהוא רוצה שהמפעל ימשיך להיות חסום במקום זאת

פוטין הורה לבטל את ההסתערות על המפעל הענק
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן הוראה לשר ההגנה שלו סרגיי שויגו, לבטל את ההסתערות המתוכננת בעיר מריופול על מפעל הברזל הענק שבעיר, שם שוהים חיילים אוקראינים רבים, אולי כדי לשמור על המפעל הענק באופן שיוכל להמשיך לתפקד, והורה לו במקום זאת לחסום כל כניסה ויציאה ממנו, ולהטיל עליהם מצור.

"אני רואה בהסתערות המוצעת על אזור התעשייה מיותרת", אמר פוטין לשויגו. "אני מורה לך לבטל את זה, תחסום את אזור התעשייה הזה כדי שאפילו זבוב לא יוכל לברוח", אמר פוטין והוסיף שזה יהיה "לא מעשי" להסתער על המפעל כולו.

הנשיא הרוסי בירך על דבריו של שויגו כי חיילים רוסים נמצאים כעת בשליטה מלאה בשאר חלקי העיר מריופול. אוקראינה לא הגיבה לדברים הללו. השר אמר לפוטין כי יותר מ-2,000 לוחמים אוקראינים עדיין סגורים במפעל הענק ובמנהרות והתאי התת-קרקעיים שלו.

בתוך כך, דו"ח המודיעין של בריטניה קבע, שרוסיה מבקשת להפגין הצלחות לקראת יום הניצחון ה-9 במאי, אז חוגגים הרוסים את תבוסתה של גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. היום מצוין במצעדים צבאיים, שבהם מציגה רוסיה את כלי הנשק העדכניים שלה. "זה יכול להשפיע על כמה מהר ובכוח הם מנסים לבצע פעולות לקראת תאריך זה", נכתב בדו"ח.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד