כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרט למקומות בסיכון

מהערב: מסירים את המסכות בחללים סגורים

עם צאת השבת, הערב בשעה 20:00, בוטלה חובת עטיית מסיכות בבתי ספר, אוטובוסים, רכבות, קניונים ומקומות עבודה ובחללים סגורים מלבד מקומות בסיכון | "לא סגרנו את המדינה, לא עצרנו את החיים, לא היו פיטורים המוניים. חיים לצד המגפה", כתב רה"מ בנט.

מהערב: מסירים את המסכות בחללים סגורים
חרדים עם מסכות צילום: דוד כהן, פלאש 90

ביטול החובה לעטות מסכה במרחבים ציבוריים סגורים נכנסה לתוקף הערב (מוצ"ש) בשעה 20:00. בבתי ספר, אוטובוסים, רכבות, קניונים, חנויות, מקומות עבודה ומקומות תרבות ובילוי לא תידרש עוד עטיית מסכה. במקומות או מצבים בעלי 'פוטנציאל הדבקה גבוה', כלומר, בתי חולים, מרפאות וקופות חולים, בתי אבות, טיסות בינלאומיות, אדם הנמצא בדרכו למקום בידוד וארגון הנותן שירותי רפואת חירום, עדיין חלה החובה לעטות מסיכה

‏במשרד הבריאות ממליצים לאוכלוסיות בסיכון להמשיך ולעטות מסכה בחללים סגורים, למרות ביטול החובה לעשות זאת.

"ממוצ"ש - מורידים את המסכות", צייץ ראש הממשלה נפתלי בנט בערב חג שביעי של פסח. "עברנו עוד גל קורונה. הפעם הקורונה הגיעה גם אליי, כמו לרבים. אבל גם הפעם – לא סגרנו את המדינה, לא עצרנו את החיים, לא היו פיטורים המוניים. חיים לצד המגפה. עברנו את פרעה, וגם את האומיקרון, והשנה - מימונה בלי מסכות". 

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב, "‏הערב מבוטלת חובת המסיכות במקומות סגורים. החלטנו על כך בשיקול דעת, לנוכח הירידה בכל מדדי הקורונה. בבתי חולים ובתי אבות המסיכות יישארו. זה המשך המדיניות שלנו, שהוכיחה את עצמה, של חיים בצד הקורונה: מעניקים את כל האמצעים לשמירה על הבריאות, ולא מוותרים על שיגרת החיים החופשית". 

מנכ"ל בית החולים איכילוב ופרויקטור הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו, בירך על ביטול חובת עטיית המסכות והסביר שההשפעה של ההגבלות על התחלואה כבר שולית ביותר, ויש להסיר אותן כי הן מבזבזות זמן וכסף לאזרחים ולמדינה. "רבים מהישראלים המטיילים בימים אלו בחו"ל מופתעים לגלות איך הקורונה נעלמה ברוב המדינות", אמר. "הגיע הזמן לעשות את הדבר הנכון גם בישראל ולהסיר את המגבלות, את המסכות, גם בחללים סגורים, בטח לתלמידי בתי הספר, למעשה בכל מקום, כי הקורונה כיום כבר לא מסכנת כבעבר".

מסיכות קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד