כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מריופול ממשיכה במאבק

זלנסקי מזהיר: רוסיה בדרך לפלוש למדינות נוספות

נשיא אוקראינה זלנסקי אומר כי הפלישה לאוקראינה היא רק ההתחלה וכי רוסיה מתכוונת לפלוש למדינות נוספות. במריופול נמשכים קרבות עזים חרף טענת רוסיה על כיבוש העיר, כך לפי דו"ח מודיעין בריטי

זלנסקי מזהיר: רוסיה בדרך לפלוש למדינות נוספות
קרב טנקים ברחובות מריופול צילום: צילום מסך

הפלישה הרוסית לאוקראינה היא רק הצעד הראשון בתוכנית נרחבת יותר של רוסיה, הזהיר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בהודעה שפרסם אמש (שישי) אמר זלנסקי כי דברים שאמר גנרל רוסי ביממה האחרונה מעידים כי במוסקבה מתכוונים לתקוף מדינות נוספות.

בסוך השבוע אמר סגן מפקד המחוז המרכזי בצבא רוסיה, רוסטאם מינקייב, כי השתלטות מלאה על דרום אוקראינה תאפשר לפתוח מסדרון יבשתי בין חצי האי קרים ובין דונבאס שבמזרח אוקראינה, ותספק גישה גם למובלעת הפרו־רוסית טרנסניסטריה שבמולדובה.

על כך אמר זלנסקי כי "זה רק מאשר את מה שכבר אמרתי פעמים רבות – הפלישה הרוסית לאוקראינה נועדה להיות רק ההתחלה. הם מתכוונים לכבוש מדינות נוספות".

בתוך כך, במריופול נמשכים קרבות עזים חרף טענת רוסיה על כיבוש העיר, כך הוערך בדו"ח המודיעין היומי שפרסם הבוקר משרד ההגנה הבריטי. על פי הדו"ח, הקרבות המתמשכים פוגעים בניסיונות הצבא הרוסי להשתלט על העיר ומאטים את התקדמותם להשתלטות על חבל דונבאס שבמזרח המדינה.

"למרות פעילות מוגברת הכוחות הרוסיים לא השיגו הישגים משמעותיים ביממה האחרונה. מתקפות הנגד האוקראיניות ממשיכות לפגוע במאמצי הצבא", נכתב בדו"ח.
ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד