כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תאסור כיסוי ראש"

הקרב על נשיאות צרפת מגיע להכרעה

מרין לה פן, מועמדת לנשיאות צרפת מהימין הקיצוני, חזרה על התחייבותה לאסור כיסוי ראש מוסלמי בפומבי לנשים, אם היא תנצח בבחירות לנשיאות שיתקיימו מחר, הנשיא הנוכחי, מקרון מזהיר כי "המדינה תתמודד עם מלחמת אזרחים אם היא תזכה"

הקרב על נשיאות צרפת מגיע להכרעה
עמנואל מקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

הקרב על נשיאות צרפת מגיע מחר (ראשון) להכרעה. החל משעות הבוקר המוקדמות ייצאו מיליוני אזרחים להצביע עבור שני המועמדים שהעפילו לסיבוב השני והמכריע - הנשיא המכהן עמנואל מקרון מול יריבתו אשת הימין הקיצונית, מרין לה פן. לפי הסקרים האחרונים הקרב מעט צמוד, אך הניצחון נוטה יותר לכיוונו של הנשיא הנוכחי.  

נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר כי יריבתו מהימין הקיצוני, מרין לה פן, מסתכנת בגרימת 'מלחמת אזרחים' אם תיבחר ותיישם את תוכניותיה לאסור את כיסוי הראש המוסלמי בפומבי. במהלך עימות בין השניים בטלוויזיה, לה פן אישרה שהיא עומדת מאחורי הרעיון השנוי במחלוקת שלה לאסור על כיסוי הראש, אותו כינתה 'מדים שנכפו על ידי איסלאמיסטים', אך היא טענה באותה נשימה שהיא לא 'נלחמת נגד האיסלאם'.

"אני אומרת את זה בצורה מאוד ברורה: אני חושבת שהמטפחת היא מדים שנכפו על ידי איסלאמיסטים", אמרה לה פן. "אני חושבת שלחלק גדול מהנשים הצעירות שלובשות אותו אין ברירה אחרת במציאות".

מקרון הגיב לה ותקף: "מה שאת אומרת חמור מאוד. את הולכת לגרום למלחמת אזרחים. אני אומר את זה בכנות". הנשיא המכהן אמר כי לא יאסור על לבוש דתי, אך הוא פיקח על סגירתם של מסגדים, בתי ספר וקבוצות איסלמיות רבות, בעזרת צוות מיוחד לעקור מקומות גידול החשודים לרדיקליזם.

ממשלת מקרון העבירה בשנה שעברה חוק שנוי במחלוקת למלחמה ב'בדלנות', המילה המשמשת לתיאור ערבוב של פוליטיקה עם איסלאם, שנחשב מסוכן לערכה היקר של חילוניות בצרפת. אבל לה פן התחייבה לקחת את הדברים צעד קדימה עם איסור מוחלט על לבוש דתי בפומבי - חוק שלדבריה יאכף כמו 'חגורת בטיחות במכונית'.

המהלך יהווה צעד גדול יותר משני חוקים שכבר קיימים, איסור משנת 2004 על כיסויי ראש בכיתות בבתי הספר, ואיסור משנת 2010 על ניקאב שמכסה את כל הפנים למעט העיניים ברחובות.

לה פן גם תצמצם את ההגירה ורוצה להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק, שתגביל את הגישה של מוסלמים ויהודים צרפתים לבשר כשר ובשר 'חלל' - שחיטה מוסלמית. מהלך שהקהילה היהודית חוששת ממנו, וקראה להצביע למקרון.

בחירות לנשיאות צרפת עמנואל מקרון מרין לה פן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד