כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
טייקאווי, סופרים ומעדניות

ללא פיקוח ועל חשבון האזרח: משפחת בנט חוגגת בעשרות אלפי שקלים

רק לפני שבוע השיבה המדינה לבג"ץ כי מעון ראש הממשלה ברעננה אינו המעון הרשמי ואינו נהנה מהטבות כבית רה"מ. אלא שנחשף כי המדינה משלמת כחמישים אלף ש"ח על הוצאות המעון כאשר סכומי כסף מופרזים (11 אלף ש"ח) מוצאים עבור אוכל מוכן שמזמינה משפחת בנט 

ללא פיקוח ועל חשבון האזרח: משפחת בנט חוגגת בעשרות אלפי שקלים
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעשרת חודשי כהונתו כראש הממשלה, הוציאה משפחתו של נפתלי בנט כחצי מיליון שקלים על הוצאות הבית. משפחת בנט מזמינה מדי חודש אוכל ממסעדות בסך 11 וחצי אלף שקלים, בנוסף לכך מוציאה המשפחה כ-15 אלף שקלים בממוצע על קניות לבית בסופרים ומעדניות. כך חושפת העיתונאית אילה חסון ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, משפחת בנט משלמת מכרטיסי האשראי האישיים שלה על ההזמנות, אולם בני המשפחה שולחים את הקבלות למשרד ראש הממשלה ומקבלים החזרים כספיים, ללא כל פיקוח, שכן מדובר בהזמנות לצרכים אישיים בלבד ולא לאירוח כזה או אחר שקשור בתפקידו של נפתלי בנט כראש הממשלה.

עוד חושפת חסון כי עלות שכירות הדירה של המדינה למאבטחיו של בנט בסמוך למעונו של ראש הממשלה ברעננה מגיעה לכ-57 אלף שקלים בשנה. על דירת שהות נוספת משלמת המדינה 10 אלף שקלים בחודש.

מאז כניסתו לתפקיד לא משתמש רה"מ נפתלי בנט במעון הרשמי בבלפור, אלא לן ולעתים גם עובד מביתו הפרטי שברעננה. שב"כ ביצע עבודות תשתית נרחבות, בהן סידורי אבטחה ותקשורת נרחבים כדי להכשיר את התנאים בבית הפרטי והמעון הרשמי ריק מאדם מזה כמה חודשים, זאת אף שעבודות השיפוץ טרם החלו.

בחודש שעבר חשפה אילה חסון את קביעתה של עו"ד שלומית פרגו ברנע, יועמ"שית משרד ראש הממשלה, כי יש להתייחס למעון ברעננה כמעון רשמי, מהחלטה זו נגזרו תקציבים של עשרות מיליונים לשיפוץ הבית והרחוב על חשבון משלם המיסים והפרעה בלתי פוסקת לשכנים שאף הגישו בג"ץ בנושא. 

במסגרת התגובה לבג"ץ השיבה המדינה: "המעון ברעננה אינו מהווה מעון רשמי לצורך קיום הפגנות במקום, אלא עודנו בית פרטי המשמש את ראש הממשלה ומשפחתו בנסיבות אשר נוצרו, היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה קבעה כי כל עוד נבצר מראש הממשלה לעבור להתגורר במעון הרשמי, על המשרד לספק ולממן לו במעונו הפרטי את מלוא השירותים הדרושים לביצוע תפקידו, למגוריו ולמגורי משפחתו, ולתת לו ולמשפחתו את כל הזכויות העומדות לראש הממשלה במעונו הרשמי".

"עמדה זו אושרה על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה בתקופת היועץ הקודם, ובשל שגגה היא לא הועברה לפרקליטות ולא הייתה מוכרת לה, ולא זכתה להתייחסות בתגובות המדינה לבית המשפט בהליך. המשיבים מצרים על כך", המדינה טוענת כי השיפוצים שנערכים בבית של בנט הם מטעמי אבטחה בלבד: "סידורי האבטחה בבית ראש הממשלה ברעננה בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים".

מעון ראש הממשלה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד