כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
המלחמה הוכרעה כשנפתחה

"פוטין בעשר אצבעותיו הפך את זלנסקי לג'ורג' וושינגטון"

הרב אדרי, רבה של קריבוי-רוג – עיר מולדתו של הנשיא זלנסקי, מסביר מנקודת מבטו כיצד מתמודד העם האוקראיני עם המשבר, שלדבריו הפך לאירוע מכונן, וטוען כי פוטין הפסיד במלחמה ברגע שפתח בה. "אוקראינה הייתה מצבור של מחוזות חלוקים אידיאולוגית עד למאוד. כרגע אוקראינה מאוחדת באופן שלא היה מעולם" | עוד אומר הרב: "פוטין הקים במו ידיו את הלאום האוקראיני, הוא הפך את זלנסקי בעשר אצבעות לג'ורג' וושינגטון של אוקראינה"

"פוטין בעשר אצבעותיו הפך את זלנסקי לג'ורג' וושינגטון"
זלנסקי עם ג'ונסון צילום: משרד ראש הממשלה הבריטי

ברחבי העולם מסכימים כי האוקראינים מפתיעים ומאז פתיחת המערכה מציגים אחדות שורות ועמידה בלחץ הרוסי הכבד. הרב לירון אדרי רבה של קריבוי-רוג – עיר מולדתו של הנשיא זלנסקי, מסביר בראיון למגזין 'קטיפה' מבית 'יתד נאמן', את הסיבות לדעתו לכך שידם של האוקראינים על העליונה.

"קשה לאנשים שאינם אוקראינים להבין את גודל המעמד", הוא פותח את דבריו. "המלחמה הזאת היא מלחמה מכוננת, זה לא משחק. הרחובות מלאים כרגע תחושת התרגשות לצד הכעס והזעם על רוסיה".

"פוטין הפסיד את המלחמה ברגע שהוא פתח בה", אומר הרב אדרי ומסביר כי "עד שהוא פתח במלחמה אוקראינה הייתה מצבור של מחוזות חלוקים אידיאולוגית עד למאוד. היו שצידדו ברוסים, היו שצידדו באוקראינים והייתה מציאות שאפשרה לפוטין לשחק במשחק הפוליטי כאן. הוא יכול היה לפרוס את אוקראינה לפרוסות – פרו-רוסים ופרו-אוקראינים, בעד ונגד, אוהבים ושונאים, הוא יכול היה לשחק בהלך הרוח הציבורי כאן".

אך לדבריו, "ברגע שהוא פתח במלחמה הוא איחד מאה אחוזים של העם נגדו. כעת כולם מרגישים כאן במעמד מכונן, מין מלחמה על צדקת הדרך, על הקיום. כרגע אוקראינה מאוחדת באופן שלא היה מעולם. מבחוץ אתם רואים את פוטין מפיל פצצות כאן, נלחם שם, אולי אפילו כובש, אבל למעשה אוקראינה ניצחה. למרות העובדה שאוקראינה עומדת לקבל דמעות, דם והרס ורק ד' יודע עד כמה (והתפילות של כל היהודים בעולם ודאי משפיעות על כך), ברור שרוסיה הפסידה".

"המצב כאן דומה בעצם לחלוקה בין עזה לישראל", הוא מסביר ועורך משוואה מטרידה מעט. "כל עוד יש פלשתינאים בעזה היא לא תהיה חלק מישראל. אפשר, כמובן, להרוג את כולם ולכבוש את הקרקע, אבל אז עזה לא תהיה עזה... המלחמה כעת היא האירוע המכונן של המדינה האוקראינית. לא משנה כמה כאב יהיה כרוך בה, כמה ערים ייהרסו, כמה מחוזות יילקחו וכמה אנשים ייהרגו, אוקראינה לא תהיה עוד חלק מרוסיה. אני לא אומר שפוטין לא יגרום נזק, אני לא אומר שהוא לא ייקח חתיכות מאוקראינה, אבל המדינה האוקראינית בכל צורה שלא תהיה, לא תהיה עוד חלק מרוסיה. פוטין הקים במו ידיו את הלאום האוקראיני, הוא הפך את זלנסקי בעשר אצבעות לג'ורג' וושינגטון של אוקראינה".

אגב, אם מדברים על אוקראינה, המלחמה וזלנסקי, "מדהים לראות איך מדינה שאנשיה היו אנטישמיים בצורה שרק יד ושם יכולים להראות, בוחרת לעצמה מנהיג יהודי מאבא ואימא. מנהיג שמצהיר על יהדותו בקול ומספר על התקופה בה רצה לעלות לארץ, בלי להסתתר כלל. מדהים איך אדם כזה הופך להיות הסמל שלהם, הגאווה. זה הזוי. זהו חלק בפאזל שרק בורא עולם יכול להרכיב לנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד