י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
לאחר שנות ציפייה

המחנך מקייב ריגש: "ה' זיכה אותי השומר שבת הבן עם הבת"

ברית המרגשת לבנו של הרב בנימין גוטפרב, פליט מאוקראינה שחינך את ילדי המקום, חבק בן ראשון אחרי שנות ציפייה. בברית דיבר על גודל אמירת 'מזמור לתודה' כשטוב לנו וגם כשלא | צפו בוידאו המרגש

המחנך מקייב ריגש: "ה' זיכה אותי השומר שבת הבן עם הבת"
הרב בנימין גוטפרב בברית לבנו צילום: צילומסך

שמחת ברית מרגשת התקיימה היום (שלישי) בעיר בית שמש, הרב בנימין גוטפרב מחנך בקהילה היהודית בקייב רבות בשנים זכה לחבוק בן ראשון שנולד אחרי שנות ציפייה. 

הרב גוטפרב לא זכה לילדים שנים רבות, במשך 15 שנה שיווע לזרע של קיימא, לפני שש שנים נולדה לו בתו הראשונה, ובחג הפסח השנה זכה לחבוק את בנו שנולד כאמור אחרי שש שנים.

בעבר קיבל הרב גוטפרב את ברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שבירך "איר וועט האב'ן קינדער" - יהיו לך ילדים, הם האמינו שברכת מרן היא שיהיו 'ילדים' כלומר יותר מילד אחד וברוך ה' האמונה והתפילות הייתה אצל בני הזוג גוטפרב כל הזמן שיזכו לזרע של קיימא. 

הרב בנימין גוטפרב בברית לבנו

היום בשמחת הברית בבית שמש דיבר אבי הבן בהתרגשות ואמר: "אם הייתי הולך מהעולם בלי ילדים גם הייתי אומר לקב"ה תודה רבה, כי אתה לא חייב לי כלום אבל הקב"ה ברחמיו העצומים זיכה אותי ונתן לי השומר שבת הבן עם הבת".

 15 שנה לא היו לנו ילדים, הבת נולדה, ועכשיו שש שנים אחרי נולד הבן נחמן ישראל איך זה הגיע, חשבתי לעצמי שאנחנו הוספנו בבית שלנו עוד כוח בתפילה, עד עכשיו אני ואשתי התפללנו אבל מאז שהבת שלי גדלה היא יודעת את מזמור 'מזמור לתודה' בעל פה, זה המזמור שאנחנו אומרים שטוב לנו וזה המזמור שאנחנו אומרים לא טוב לנו".

הרב בנימין גוטפרב ורעייתו עושים רבות למען היידישקייט בקייב, ומאז הורו הרשויות בישראל לעזוב את אוקראינה ארזו את מטלטליהם ועזבו את המקום חזרה לישראל. 

ברית קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד