ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
יום הניצחון

האפיפיור: "ראש הממשלה ההונגרי נתן לי תאריך מתי הפלישה תסתיים"

האפיפיור פרנציסקוס חשף כי במהלך פגישה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, נאמר לו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכוון לסיים את פלישתו לאוקראינה בשבוע הבא. אורבן הואשם על ידי אוקראינה כי ידע על הפלישה הרוסית, ואף תכנן לקחת שטחים מאוקראינה

האפיפיור: "ראש הממשלה ההונגרי נתן לי תאריך מתי הפלישה תסתיים"
ויקטור אורבן צילום: מהטוויטר שלו

האפיפיור פרנציסקוס אמר בראיון לתקשורת האיטלקית: "כשפגשתי את ר"מ הונגריה, הוא אמר לי שלרוסים יש תוכנית מדויקת, ושהמלחמה תסתיים ב-9 במאי", כך אמר האפיפיור לעיתון האיטלקי Corriere della Sera. 

התאריך 9 במאי הוא יום הניצחון של רוסיה, שחוגגת את הניצחון על גרמניה הנאצית בתום מלחמת העולם השנייה. "אני בהחלט מקווה שכן. זה יסביר את מהירות הפעולות הצבאיות בימים האחרונים", המשיך וציין כי רוסיה התמקדה בהוצאת נמלי הים השחור מאוקראינה.

"יש לי הרגשה רעה לגבי הכל, אני מודה" אמר. "אני מאוד פסימי. עם זאת, מחובתנו לעשות כל שביכולתנו כדי לעצור את המלחמה". האפיפיור נפגש עם אורבן ב-21 באפריל. במהלך הראיון הדגיש את רצונו להיפגש עם פוטין, ואמר שהוא חייב לנסוע למוסקבה לפני ביקור בקייב, לשם שלח נציג של הוותיקן.

"קודם כל, אני חייב לנסוע למוסקבה, אני רוצה לפגוש קודם כל את פוטין", אמר. "אבל בסופו של דבר, אני רק כומר, מה אני יכול להשיג? אני אעשה מה שאני יכול. אם פוטין החליט להשאיר את הדלת פתוחה".

פוטין פתח בפלישה שלו לאוקראינה ב-24 בפברואר, מה שגרם ליותר מ-5.5 מיליון בני אדם להתפנות מהמדינה. הלחימה, ההפצצות וההפגזות ללא הפסקה ברחבי המדינה הותירו אלפי אזרחים וחיילים הרוגים.

ההתייחסות להונגריה מאד מעניינת, לאחר שאוקראינה טענה שהונגריה ידעה על תוכניותיו של פוטין והאמינה שהיא יכולה לקחת חלק משטחה. כך טוענים האוקראינים.

מזכיר המועצה לביטחון לאומי וההגנה, אולקסי דנילוב, אמר לתקשורת האוקראינית, כי: "הונגריה מצהירה בגלוי על שיתוף הפעולה שלה עם רוסיה. יתרה מכך, פוטין הזהיר אותה מראש שיהיו התקפות על ארצנו", אמר המזכיר. הוא תקף את הונגריה: "משום מה חשבה הונגריה שהיא יכולה לקחת חלק מהשטח שלנו. זה לעולם לא יקרה. בוא נראה מה יהיו ההשלכות על המדינה הזו אחרי המלחמה הזו ".

מנהיגים זרים רבים, כולל הנשיא ביידן, האשימו את הנשיא הרוסי בביצוע פשעי מלחמה לאחר שנראה כי כמות התקפות הולכת וגוברת נועדה אך ורק לאזורים אזרחיים. האפיפיור פרנציסקוס השווה את הזוועות לרצח העם ברואנדה ב-1994.

"לא קיבלנו שום תשובה, אבל אנחנו ממשיכים ללחוץ עליהם בנושא הזה", אמר האפיפיור על תקוותו לפגישה. "אני חושש, עם זאת, שפוטין לא יכול או לא רוצה להסכים לפגישה שלנו כרגע, אבל איך אתה יכול לא לנסות ולעשות כל מה שאתה יכול כדי לעצור את הזוועות? לפני 25 שנים ראינו משהו דומה קורה ברואנדה".

בשבועות האחרונים העבירו הכוחות הרוסיים את המיקוד שלהם למזרח אוקראינה, לאחר שלא הצליחו להשתלט על הבירה קייב וערים מרכזיות אחרות. כוחות אוקראינים הציבו הגנה חזקה באזורים המזרחיים - ומונעים מרוסיה לכבוש מקומות אסטרטגיים נוספים.

האפיפיור פרנציסקוס מלחמת אוקראינה רוסיה ויקטור אורבן הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד