ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מאותתים לישראל

על רקע השוואת זלנסקי לנאצי: משלחת חמאס נחתה במוסקבה

משלחת מארגון הטרור חמאס הגיעה למוסקבה "לשיחות חשובות" כך דיווחו כלי תקשורת בעזה, במשלחת גם נמצא נציג חמאס במוסקבה, ששמו לא פורסם | עד כה הנהגת ארגון הטרור הפלסטיני חמאס, נמנעה מהצהרות פומביות חד משמעיות על המלחמה וזהו הביקור הראשון מאז הפלישה

על רקע השוואת זלנסקי לנאצי: משלחת חמאס נחתה במוסקבה
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

משלחת חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק הגיעה למוסקבה "לשיחות חשובות" עם גורמים רוסיים. המשלחת כללה גם את פתחי חמאד, חוסאם בדראן ונציג חמאס במוסקבה, ששמו לא פורסם.

משלחת חמאס תקיים סדרת פגישות עם ראשי משרד החוץ הרוסי וגורמים נוספים. על המצב בירושלים, באירועים בזירה הפלסטינית, וביחסים הבילטרליים בין רוסיה לחמאס.

הביקור הנוכחי של משלחת חמאס במוסקבה מתקיים בתקופה שבה ניכרת מתיחות ביחסי רוסיה-ישראל עקב המלחמה באוקראינה. ישראל זעמה על שר החוץ הרוסי שהשווה את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי היהודי לנאצי. רוסיה זעמה חזרה על הגינוי של ישראל. ולפתע משלחת חמאס נחתה במוסקבה.

הביקור האחרון של נציגי הנהגת חמאס במוסקבה התקיים באוגוסט 2021. באפריל 2022 קיים שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שיחות טלפון עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה. חשוב לציין כי סוכנויות הידיעות הרוסיות ומשרד החוץ הרוסי לא אישרו או התייחסו לביקור משלחת חמאס במוסקבה.

נציגי חמאס מבקרים במוסקבה באופן קבוע. זהו הביקור הראשון מסוגו מאז החלה רוסיה במלחמה נגד אוקראינה. יצוין כי הנהגת ארגון הטרור הפלסטיני חמאס נמנעה עד כה מהצהרות פומביות חד משמעיות על המלחמה שפתחה רוסיה נגד אוקראינה. בעזה, ברמאללה ובבית לחם היתה מעט תמיכה ברוסיה. שאורגנו על ידי ארגונים שלא היו להם כל קשר לחמאס.

ראוי לציין כי ביקור משלחת חמאס במוסקבה מתקיים בתקופה שבה מדינות רבות בעולם צמצמו בחדות את המגעים שלהן עם השלטונות הרוסיים. השלטונות הרוסיים אינם מכירים בחמאס כארגון טרור ואינם מתערבים בפעילותם של שליחי חמאס בשטח הפדרציה הרוסית, למרות העובדה שאזרחי רוסיה היו בין קורבנות הפיגועים שבוצעו על ידי חמושים של חמאס.

נציגי הנהגת ארגוני הטרור הפלסטיניים מעולם לא התנצלו בפומבי על כך שאזרחי הפדרציה הרוסית נהרגו ונפצעו כתוצאה מפעולות חמושי חמאס. ההנהגה הרוסית בקיץ 2012 התעלמה מ"הבקשה לעצור את מנהיגי חמאס ולחקור את פשעיהם נגד אזרחים רוסים בישראל". עורכי אתר NEWSru פנו שוב ושוב למשרד החוץ הרוסי בבקשה להבהיר את עמדת השלטונות הרוסיים בנושא הביקור אך לא התקבלה תגובה.

חמאס מוסקבה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד