ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
חלק מהגדוד האכזרי

רוסיה מאשימה: שכירי חרב מישראל נלחמים נגדנו

דוברת משרד החוץ הרוסי טענה במהלך ריאיון כי בלחימה באוקראינה נלחמים "שכירי חרב ישראלים". דבריה של דוברת משרד החוץ מגיעים ברקע המשבר הדיפלומטי החריף של ישראל מול רוסיה

רוסיה מאשימה: שכירי חרב מישראל נלחמים נגדנו
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, טענה היום (רביעי) במהלך ריאיון ברדיו "ספוטניק" הרוסי כי בלחימה באוקראינה "שכירי חרב ישראלים נלחמים כתף אל כתף עם חיילים מגדוד אזוב". מחלקת המבצעים המיוחדים של אזוב היא יחידה ימנית קיצונית המשתייכת למשמר הלאומי של אוקראינה. בשנת 2022 הוערך גודלו של הגדוד בכ-900 חברים.

דבריה של דוברת משרד החוץ מגיעים ברקע המשבר הדיפלומטי החריף של ישראל מול רוסיה, כשהשיא הגיע עם ההתבטאות המקוממת של שר החוץ הרוסי שטען כי "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים במדינתו. אני מאמין כי גם לאדולף היטלר היה דם יהודי".

בתגובה לדברי של השר הרוסי, שר החוץ לפיד תקף: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראויה". בנוסף, זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה.

בתיעוד שפורסם בחודש שעבר, נראים חיילים יהודים בצבא אוקראינה מודים בשפה העברית לרבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, על שדאג להם לאוכל כשר במהלך חג הפסח. חלקם מהחיילים נראים בפנים מכוסות, ונראו מוכנים לקרב.

אחד החיילים אמר: "רוצים להגיד המון תודה לכל עם ישראל ולממשלת ישראל שעוזרים לנו, אנחנו נלחמים פה נגד הרוסים במלחמה הקשה הזאת. המון-המון תודה. המון תודה לבית הכנסת הראשי בקייב, לרב משה אסמן, המון-המון תודה".

חייל נוסף אמר: "אנחנו פה בשביל אוקראינה ובשביל כל העם שעכשיו בסכנת חיים. אנחנו נלחמים בשבילכם, כולנו פה ביחד עושים עבודה יפה".

חייל נוסף שדיבר מול המצלמה אמר: "תודה רבה לרב משה אסמן שנתן לנו להרגיש את שמחת החג ואווירת החג. באמת תודה רבה על האוכל הכשר שאכלנו פה, שיהיה פסח כשר ושמח וחג חירות שמח".

מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד