כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
אגרת תנחומים

המלך ניחם את משפחתו ראש הקהילה שנפטר ממחלה

‏מלך מרוקו שלח איגרת תנחומים למשפחתו של סימון לוי, מהדמויות המוכרות בקהילה היהודית במרוקו, ששימש כראש הקהילה בעיר אגאדיר. בימים האחרונים נפטר לוי בעקבות מחלה

המלך ניחם את משפחתו ראש הקהילה שנפטר ממחלה
סימון לוי ז"ל ומלך מרוקו צילום: רשתות חברתיות במרוקו

‏מלך מרוקו, מוחמד השישי, שלח איגרת תנחומים למשפחתו של סימון לוי, מהדמויות המוכרות בקהילה היהודית במרוקו, ששימש כראש הקהילה בעיר אגאדיר. בימים האחרונים נפטר לוי בגיל 82 בעקבות מחלה. בהודעה הביע המלך צער על לכתו ושיבח את פועלו. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'. במברק נאצר מאת המלך: "קיבלנו בצער רב את הבשורה על פטירתו של שמעון לוי ז"ל, ראש הקהילה היהודית באגאדיר, ייתן לו השם חסד".

"בהזדמנות עגומה זו" הביע המלך לבני משפחתו של סימון לוי ז"ל, "לכל המשפחה ולכל חברי קהילת יהודי מרוקו ולחבריו ואוהביו של סימון ז"ל, את תנחומיו העמוקים של הוד מלכותו. ותנחומים הכנים ביותר, אנחנו מבקשים מאלוקים הכול יכול לעורר בכולם סבלנות ונחמה".

במברק הוסיף המלך: "אנו זוכרים בהערכה את מידותיו הטובות של הנפטר היקר, מידות נעלות, קנאות לאומית כנה, ודבקות איתנה בקביעות ובקדושת האומה, בדומה לנתיניו הנאמנים של המדינה. הקהילה היהודית, בנוסף לנתינה, שופעת ומלאת רצון לתרום לעבודות חסד וצדקה".

מרוקו מלך מרוקו אגרת מכתב תנחומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד