ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
נשאר בלי כסף

כרטיס האשראי של המיליונר נבלע בכספומט

איש עסקים הנחשב למקורב לרומן אברמוביץ', גילה כי כרטיסו נבלע בכספומט בלטביה, ותובע את הבנק הישראלי, בטענה כי הבנק החליט "בין רגע, ללא כל הודעה מראש לחסום את חשבון הבנק", תוך הותרתו ללא חשבון בנק פעיל

כרטיס האשראי של המיליונר נבלע בכספומט
אילוסטרציה צילום: unsplash

איש העסקים הישראלי דוד דוידוביץ', הנחשב למקורב לאיש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ', מבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו מניעה זמני המורה לבנק הפועלים להימנע מחסימת חשבונו לפעילות כלשהי ולהורות לבנק להנפיק לו כרטיס אשראי חדש לאלתר ולהמציאו לדוידוביץ' השוהה כעת בלטביה. וזאת לאחר שגילה כי כרטיסו נבלע וחשבונו נחסם בשל הסנקציות שהוטלו עליו בגין קשריו לכאורה עם אנשים הקשורים לנשיא רוסיה. כך דיווח אתר Ynet.

במסגרת הבקשה שהגיש דוידוביץ' באמצעות עו"ד שמוליק קסוטו ועו"ד בלה פלד, הוא טוען כי "פעולת הבנק נעשתה תוך אימוץ עיוור, ללא כל בדיקה עצמאית של הסנקציות שהטילה ממשלת בריטניה על גורמים שונים בעקבות הסכסוך שבין רוסיה לאוקראינה. מדובר בהחלטה בלתי חוקית שעומדת גם בניגוד למדיניות ממשלת ישראל שלא להטיל סנקציות דומות על אזרחים ישראלים, כחלק ממערך שיקולים של מדיניות וביטחון לאומי", נטען.

עוד נטען, כי לדוידוביץ' עסקים באירופה, בארצות הברית ובאנגליה, אולם אין לו עסקים כלשהם ברוסיה. לטענת עורכי דינו, הסנקציות נגדו הופעלו מתוך הנחה שהפעלת לחץ על גורמים המקורבים לשלטון ברוסיה, תסייע לעצירת המלחמה באוקראינה.

על פי הדיווח באתר Ynet, ביום ראשון האחרון ניסה דוידוביץ' לבצע משיכת כספים מחשבונו הישראלי באמצעות שימוש בכרטיס האשראי שלו בכספומט בלטביה, אך הכרטיס נבלע. דוידוביץ' שמע מפי נציגת הבנק, כי כרטיס האשראי שלו בוטל וכי חשבון הבנק שלו נחסם באופן שלא מאפשר לו לעשות שימוש בכספים שמופקדים בו. "לטענת נציגת הבנק, חשבונו נחסם בגלל הסנקציות שהוטלו עליו על ידי ממשלת בריטניה (ולא על ידי ממשלת ישראל). לחסימת חשבונו של דוידוביץ' ולביטול כרטיס האשראי שלו לא קדמה הודעה או התראה כלשהי מטעם הבנק", נטען על ידי עורכי דינו.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה ל-Ynet: "הבנק פועל בהתאם למשטר הסנקציות הבינלאומי כפי שנדרש בישראל ובעולם המערבי. מטעמי סודיות בנקאית, לא נוכל להתייחס למקרה הספציפי".

כרטיס אשראי מיליונר בנק הפועלים דוידוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד