י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ימים לאחר פריסתו

רוסיה החלה לאבד את הטנק המתקדם ביותר שזרקה למערכה

רוסיה ספגה מבוכה צבאית נוספת לאחר שכוחות אוקראינים השמידו על פי הדיווחים את הטנק המתקדם ביותר שלה, ה-T-90M - ימים ספורים לאחר שהגיע לשדה הקרב

רוסיה החלה לאבד את הטנק המתקדם ביותר שזרקה למערכה
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

איליה פונומרנקו, כתב הביטחון של 'קייב אינדיפנדנט' פרסם תמונה של טנק רוסי בוער, מסוג T-90M, שנחשב לטנק הטוב של צבא רוסיה. פרסום התמונה של הטנק הבוער מגיע ימים ספורים לאחר שהוצב בחזית המזרחית. אליה כתב בטוויטר: "מי יכול היה לנחש שה-T-90M הרוסי הראשון יעלה באש ימים לאחר פריסתו הרבה מעבר למחוז חרקוב באוקראינה".

בהצהרה באתר משרד ההגנה של אוקראינה אושר כי הטנק נפגע, והוא שייך לסדרת T-90 היורש של טנק ה-T-72. הטנק, מכונת ירייה מתקדמת עם צריח מודרני, עטוף במערכות מתקדמות להגנה על שריון ואמצעים נוספים. רק כ-100 דגמים נמצאים כעת בשירות, לפי הערכות. מומחים ציינו בעבר כי טנקים רוסיים ישנים יותר בעלי פגם שצבאות המערב היו מודעים לו במשך עשרות שנים.

העיתונאי אנדריי צפליינקו על רקע הטנק. קרדיט: טוויטר @IAPonomarenko

הטנקים של רוסיה מתקופת ברית המועצות - כוללים את ה-T-72 וה-T-80, שהיו בשימוש באוקראינה - אשר סובלים מליקוי בגלל כמות תחמושת מאוחסנת, שהופך אותם פגיעים לתקיפות אוקראיניות. כל פגיעה מוצלחת, מציתה במהירות את התחמושת וגורמת לפיצוץ אדיר, והצריח ממש מתפוצץ".

שלא כמו טנקי קרב מערביים מודרניים, רבים מהטנקים שהוצבו על ידי הצבא הרוסי מחזיקים מאגרי תחמושת גדולים מתחת לצריחים שלהם במערכת טעינה אוטומטית שנועדה להאיץ את טעינת התותח הראשי.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד