ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מחפשים סבב לחימה"

חמאס מעריך: ישראל מחפשת "מטרה כבדה" לחיסול - ומאיים

לאחר שבימים האחרונים הופרחו לאוויר איומים מרומזים כלפי מנהיג חמאס בעזה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס הגיב באיום ישיר על ישראל ואמר כי "מחירו של מעשה פזיז כזה (חיסול סינוואר) יהיה דם והרס" בחמאס טוענים כי ישראל מחפשת דמות בכירה לחיסול ובכך לפתוח בסבב לחימה נוסף 

חמאס מעריך: ישראל מחפשת "מטרה כבדה" לחיסול - ומאיים
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ברקע המצוד המתמשך אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, המאמצים של כוחות הביטחון לגדוע את גל הטרור וכן איומים מרומזים על חייו של מנהיג חמאס בעזה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס איים היום (שבת) ואמר כי חיסול או פגיעה ביחיא סינוואר ובמנהיגי הארגון תביא לרעידת אדמה באזור ולתגובה חסרת תקדים".

בישראל התגברו הקריאות לחיסול סינוואר מאז היוודע על הפיגוע הנורא באלעד, לפני שבוע, בנאום מול מצלמות ברצועה, קרא סינוואר לפלסטינים לבצע פיגועים באמצעות גרזן: "אנשינו בנגב, במשולש, בגליל, בחיפה, ביפו, בעכו, ביפו ובלוד - שכל אחד יכין את הרובה שלו. ומי שאין לו רובה - שיכין סכין או גרזן. אם הם רוצים מלחמת דת, הם שברו את הקווים האדומים".

מקורות ששוחחו עם ערוץ "אלמיאדין" הלבנוני אמרו כי בחמאס איימו שהחזרה למדיניות הסיכולים הממוקדים משמעה חזרה לפיגועי דמים בתוך ישראל וכי הארגונים "ישרפו את ערי המרכז וינחיתו מהלומות קשות של רקטות על אזור גוש דן ותל אביב, יותר ממה שהאויב יכול לדמיין לעצמו".

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" פורסם כי בכירים במודיעין המצרי מקיימים בשעות האחרונות התקשרויות אינטנסיביות "לטובת הגעה לנוסחת הבנות מקובלת על הכיבוש (כך במקור) והפלגים כדי לנטרל את פתיל המתיחות ומניעת הידרדרות המצב הביטחוני בשל הפריצות הישראליות החוזרות ונשנות לאל-אקצא".

על פי הדיווח שהובא ב'כאן 11', "נראה שהפיגוע באלעד תרם לדחיית ההבנות החדשות" ובהן עצירת "הפריצות הישראליות לאל-אקצא או המעטתן למינימום, פתיחת המעברים עם הרצועה וביטול הסנקציות האחרונות בתמורה להתחייבות הפלגים לא לירות רקטות מהרצועה לישראל", בייחוד עם שמיעת הקולות בישראל הדורשים לחסל בכירים בארגוני הטרור.

עוד נכתב בעיתון, כך על פי כאן חדשות, הפלגים בעזה "לוקחים את האיומים הללו ברצינות ומעריכים שישראל מחפשת אחר מטרה 'כבדה' שבאמצעותה תתחיל סבב הסלמה חדש". הפלגים הודיעו למתווכים כולם כי פגיעה בסמלי ההתנגדות ומפקדיה תוביל באופן מיידי להצתת מלחמה שלא תהיה מוגבלת לרצועת עזה וייתכן שתתפרש לצירים ומדינות אחרות.

בכיר חמאס היושב בקטר, עיזת א-רישק אומר כי האיומים שנשמעים בישראל לפיהם יחוסל יחיא סנוואר או בכירים אחרים בחמאס לא מפחידים אף אחד בארגון. א-רישק ציין כי מטרת האיומים היא "להרגיע את עדרי המתנחלים המפוחדים" אך טען כי "האיומים רק מחזקים את עקשנותנו להגן על אל-אקצא עד השמדת הכיבוש".

חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד