ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
מבצע מתמשך

כל האזרחים פונו ממפעל אזובסטל במריופול

כל הקשישים, הנשים והילדים פונו ממפעל הפלדה הנצור אזובסטל במריופול, כך הודיעו אוקראינה ורוסיה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שיותר מ-300 אזרחים חולצו מהמפעל

כל האזרחים פונו ממפעל אזובסטל במריופול
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

במבצע שהחל לפני שבוע, בתיאום עם האו"ם והצלב האדום, הרוסים עצרו את ההפגזות על מפעל הענק של ייצור פלדה במריופול, ונתנו לאזרחים שהיו נצורים במקום לצאת. מנגד, כוחות אוקראינים עדיין מחזיקים מעמד במפעל שהופצץ בכבדות, החלק האחרון של העיר שאינו בשליטה רוסית.

כזכור, רוסיה כיתרה על המפעל במשך שבועות ודורשת את כניעת החיילים. מקום הימצאם של המפונים לא דווח, אך סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמרה כי חלק זה של המבצע ההומניטרי הושלם הלילה (ראשון) הצילומים הקודמים מהמקום, עברו מספר ימים עד שהמפונים הגיעו לשטח שבשליטת אוקראינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שיותר מ-300 אזרחים חולצו מהמפעל. מנגד, משרד ההגנה הרוסי נתן מספר נמוך בהרבה, ואמר כי 51 אנשים פונו במשך שלושה ימים. כך על פי הדיווח ב-BBC. לכידת מריופול חשובה לכוחות הרוסים מכיוון שהיא תאפשר להם להשלים גשר יבשתי בין קרים לאזור דונבאס, כמו גם לתת להם שליטה מלאה על יותר מ-80% מקו החוף של אוקראינה בים השחור.

אבל המחיר הוא נוראי. הרוסים הפגיזו את מריופול בארטילריה רקטות וטילים, ופגעו או השמידו יותר מ-90% מהעיר.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד