י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
פרטים חדשים

9 צעירים עומדים מאחורי הפחדת נוסעי המטוס

פרטים חדשים על האירוע החריג הבוקר בנתב"ג: נוסעי טיסה מסחרית של חברת תעופה טורקית קיבלו למכשירי הסלולר שלהם תמונות של מטוסים מתרסקים, הטיסה עוכבה והנוסעים הורדו מהמטוס, האחראים, כך מתברר, הם תשעה צעירים תושבי כפר מהצפון והם עוכבו לחקירה בחשד להפצת התמונות וידיעות כוזבות

9 צעירים עומדים מאחורי הפחדת נוסעי המטוס
התמונה שנשלחה לנוסעים צילום: כאן חדשות

תשעה נוסעים כבני 18 תושבי כפר בצפון הארץ, הורדו ממטוס והועברו לחקירה במשרדי משטרת מרחב נתב"ג לאחר ששלחו תמונות של התרסקות מטוסים לשאר הנוסעים. מוקדם יותר דיווחנו כי מטוס שעמד להמריא מנתב"ג לטורקיה, הוחזר היום (שלישי) לטרמינל לאחר שתמונות וסרטונים של התרסקות מטוסים הופיעו בטלפונים של הנוסעים, הם פנו בבהלה לצוות המטוס, והקברניט החליט לעכב את הטיסה עד לבירור נסיבות המקרה, לאחר בירור קצר התבררה ההתראה כהתראת שווא, והאחראים להפצת התמונות נעצרו כאמור והורדו מהמטוס לידי השוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר כי שוטרי מרחב נתב"ג פתחו היום בחקירה, עם קבלת דיווח ממערך בטחון רשות שדות התעופה, בדבר חשד לאירוע בטחוני רגיש, לאחר שהתקבל מידע כי עלה ברשת תיעוד מתוך מטוס בזמן אמת המופץ לנוסעי המטוס, לצד תמונות של אסונות תעופתיים, העשויים להתפרש כאיום לאירוע פח"ע. המראת הטיסה נדחתה במספר שעות וכלל נוסעיה הורדו לבידוק קפדני של המטוס, כאשר 9 נוסעים כבני 18תושבי כפר בגליל המערבי, הורדו מהמטוס ע"י בטחון רש"ת והועברו לחקירה במשרדי משטרת מרחב נתב"ג.

התיעוד שהפיצו הנערים לנוסעים. (מתוך רשתות חברתיות)

התמונות, כך מתברר הגיעו לטלפונים בעזרת כלי ה"AirDrop" - פונקציית העברת תמונות השייכת לאפל כך שרק בעלי אייפון קיבלו אותן, התמונות כללו תיעוד התרסקות מטוס טורקי בהולנד בשנת 2009 והתרסקות משנת 2013 בסן פרנסיסקו, לא ברור האם הם נשלחו כמעשה קונדס במטרה לזרוע פחד בנוסעים או לשם מטרה אחרת.

9 החשודים נחקרו בחשד לביצוע עבירה חמורה של הפצת ידיעה כוזבת הגורמת פחד ובהלה בציבור, בסיום החקירה הועברו כלל ממצאיה לבחינת התביעה בהתאם.

אחת מהנוסעות סיפרה לכאן חדשות: "עלינו לטיסה והמטוס התחיל לנוע לעבר עמדת ההמראה. רוב האנשים קיבלו ב"AirDrop" בקשה לאישור תמונה, חלק אישרו וחלק לא. המטוס עצר והדיילות שאלו מי קיבלו את התמונה. אחרי כמה דקות אמרו לנו לרדת מהמטוס, לא הבנו מה קרה. ירדנו והיו מלא שוטרים, הבנו שיש אירוע. המנהל של שדה התעופה אמר לנו שיש אירוע ביטחוני, הוציאו לנו את כל המזוודות מהמטוס לבידוק שני". 

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, התראיין היום לרדיו 103FM וסיפר כי: "התשעה השיגו אפקט מסוים, לא יודעים לומר אם זה מעשה קונדס או חבלה, אך את האפקט ההרתעתי הם השיגו. אני לא זוכר אירוע כזה במהלך העשור האחרון שאני בעולם התעופה, זה מאוד חריג. בארה"ב הפצת הודעת כזב היא עבירה חמורה".

לדבריו, "מהר מאוד הם יגידו שהם ילדים טובים ונמצא אותם בבתי המשפט, בחוק אין מספיק שיניים לדעתי כדי לשלול מאדם את חירותו באמצעות מטוס. אנשים שמיצרים אירוע כזה לא צריכים לטוס. בעקבות הקורונה, חברות התעופה מסמנות נוסעים, מקווה שגם הם ייכנסו לרשימה השחורה".

בהלה בשדה התעופה נתב"ג טורקיש איירליינס הפחדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד