ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
היהודי הנצור קורא לעזרה

הצצה מתועדת: הישראלים שמפקדים על חיילי אוקראינה

ויטאלי ברבש, יהודי שנלחם במפעל הפלדה הנצור על ידי הצבא הרוסי בעיר מריופול קורא לסייע לאנשי הצבא האוקראיני להתפנות מהמקום. "רק לכם יש את הכוח לעזור לנו", אומר החייל. וגם: החיילים הישראלים שנלחמים לצד אוקראינה. צפו

הצצה מתועדת: הישראלים שמפקדים על חיילי אוקראינה
הישראלים שנלחמים באוקראינה צילום: מתוך שידורי כאן 11

שבוע אחרי טענות הממשל הרוסי על שכירי חרב ישראלים שנלחמים על אדמת אוקראינה וההכחשה האוקראינית, בתיעוד בלעדי שפורסם ב'כאן 11', נראית יחידה מיוחדת, שמפקדים עליה ישראלים יוצאי יחידות קרביות, שלא רק נלחמים לצד צבא אוקראינה, אלא אפילו מאמנים את הכוחות המיוחדים שלו ומפקדים עליהם בקרבות עצמם מול הרוסים.

בתוך כך, ויטאלי ברבש אולקסנבדרוביץ', יהודי אוקראיני שנלחם יחד עם החיילים הנוצרים במפעל הפלדה "אזובסטאל" בעיר מריופול, קורא לסיוע ישראלי. ברבש, מספר על הקשיים האדירים של הלוחמים הנצורים וקרא למדינת ישראל לסייע לכוחות להתפנות מהמקום. כך דווח ב'ישראל היום'.

הוא פנה בדבריו לראש הממשלה נפתלי בנט, לרב לירון אדרי, המשמש כרב קהילה באוקראינה ולאישים אחרים ואומר: "אני פונה אליכם בשם כל היהודים שנצורים פה יחד איתי, חלקם משתתפים בקרבות ברגעים אלו ממש, מגנים על האדמה שהעם האוקראיני ירש מאבותיו".

"אני בעצמי פצוע, רבים אחרים גם במצב נואש. זה החודש השלישי ברציפות, הרוסים מחריבים את כל מה שקשור לשורשנו המשותפים, היהודיים והאוקראיניים. אנו מאוחדים בשל שתי טרגדיות לאומיות אדירות, השואה ופשעיו של סטלין, ואנו מחויבים להילחם משום שזוהי ארצנו וזה הוא עמנו".

עוד דווח ב'ישראל היום' כי ברבש אמר: "אנו מאמינים כי אסור לישראל להפנות עורף לעם האוקראיני אלא לעמוד לצידם מול הפולש הרוסי, שהביא עלינו טרגדיה גדולה. עכשיו כשאנו לכודים פה, אנו זקוקים לעזרתה של ישראל על מנת להיחלץ ממריופול. אנו קוראים לחילוץ. אתם, יותר מכל אחד אחר, מחזיקים בכוח לסייע לנו. לנו, יותר מלכל אחד אחר, תולים בכם תקווה. אנו מחכים לכם, וכבר כותבים את ההיסטוריה".

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד