ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
לפני יום השנה לאסון

מיליארד דולרים: משפחות קורבנות קריסת הבניין הגיעו להסדר פיצויים

קריסת הבניין בפלורידה שגבתה את חייהם של 98 בני אדם, בהם יהודים רבים, הגיעה לשלב הפיצויים | כמעט מיליארד דולרים ישולמו פיצויים למשפחות | בין ההרוגים הרבים היו כ-30 יהודים שנקברו תחת ההריסות וחולצו לאחר ימים ארוכים של פעולות חילוץ

מיליארד דולרים: משפחות קורבנות קריסת הבניין הגיעו להסדר פיצויים
זירת קריסת הבניין במיאמי צילום: Miami Dade Fire Rescue

משפחות 98 קורבנות קריסת הבניין בשכונת סורפסייד, שבמיאמי, פלורידה בשנה שעברה, הגיעו להסדר פיצויים בסך כולל של 997 מיליון דולרים. ההסדר עם מבוטחים ונאשמים הוכרז בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בבית המשפט. כך לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

הבניין התמוטט ב-24 ליוני 2021 באישון ליל והביא למותם של 98 בני אדם, בהם יהודים רבים. צוותי חילוץ כולל מישראל, חיפשו בין ההריסות במשך יותר מחודש כדי למצוא את הקורבנות או לזהות את שרידי הקורבנות.

קריסת הבניין. צילום: מערך הכבאות בסורפסייד, מיאמי.

ההסדר, שנחשף בדיון בבית המשפט ועדיין ממתין לאישור סופי, כולל חברות ביטוח, יזמי בניין, ונאשמים נוספים בתיק האזרחי, מגיע שישה שבועות לפני יום השנה לטרגדיה - ב-24 ביוני. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

עורכי הדין אמרו שההסדר עשוי להתרחב עוד יותר, ליותר ממיליארד דולר, אם יגיעו להסכם עם חברה נוספת שנותרה ללא הסדר. בין החברות שהסכימו להתפשר נמצאות חברות המהנדסים שבדקו והחלו לבצע עבודות לטיפול בפגמים בבניין לפני הקריסה.

הריסות הבניין. צילום: מערך הכבאות בסורפסייד.

השופט מייקל הנצמן שקבע את סכום הפיצויים, שמר על לוח זמנים צפוף לאורך כל התיק, ואמר כי הוא רצה לסיים את ההסדר לפני יום השנה להתמוטטות ה-24 ביוני, ולפצות ניצולים ומשפחות הקורבנות כמה שיותר מהר כדי להקל על סבלן.

אסון במיאמי קריסת בניין פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד