כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא נבהל מישראל

סינוואר הגיע למשרדי אל ג'זירה: "לא מתחבא"

ערוץ אל-אקצא של חמאס מפרסם תמונה של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, בעת ביקורו במשרדי ערוץ אל-ג'זירה ברצועה, במהלכו התראיין לערוץ והביע תנחומים על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | "עוקבים באדיקות אחרי כל תמונה שמגיעה מהאזורים בהם נמצא העם הפלסטיני"

סינוואר הגיע למשרדי אל ג'זירה: "לא מתחבא"
סינוואר צילום: אל ג'זירה

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הגיע לביקור במשרדי ערוץ אל-ג'זירה בעזה ואמר כי הוא לא עושה חשבון לישראל ולא מתחבא: "מוכן לעלות עכשיו בשידור ישיר. לא באתי כדי להתחבא".

הדברים נאמרים על רקע השיח בישראל בעניין חיסולו האפשרי בעקבות גל הפיגועים. עוד אמר סינוואר כי הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ובראשה מוחמד דף, "עוקבים באדיקות אחרי כל תמונה שמגיעה מהאזורים בהם נמצא העם הפלסטיני - אל-אקצא, שייח' ג'ראח, ג'נין, ואנו במוכנות מלאה להגן על עמנו אם יהיה צורך בכך".

סינוואר הוסיף כי "מי שקיבל את ההחלטה להפציץ את משרדי אל-ג'זירה בעזה, הוא זה שקיבל את ההחלטה לחסל את העיתונאית שירין אבו עאקלה" והוסיף כי הוא קורא לקהילה הבינלאומית לפעול באופן מיידי על מנת "להביא לדין את הכיבוש על פשעיו" כלשונו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

השר האחראי על הקשר עם ישראל ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח' אומר כי הם מברכים על השתתפות כל הגורמים הבינלאומיים בחקירת ההתנקשות בעיתונאות שירין אבו עאקלה וקוראים להם לעמוד בקשר עם הפרקליטות הפלסטינית שפרסמה את הדוח הראשון שלה בנושא. לדבריו מה שאירע אתמול בהלוויה שלה מצד כוחות הביטחון הישראליים מחזק את עמדת הרשות המתנגדת להשתתפות ישראל בחקירה.

התביעה הפלסטינית פרסמה אתמול הודעה שבה נאמר כי מהחקירה הראשונית של הרג עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, בג'נין עולה כי מקור הירי היחיד בזירת הפשע היה מצד חיילי צה"ל בעת שאבו עאקלה נפגעה. עוד נמסר כי לפי החקירה הראשונית עולה כי "כוחות צה"ל התכוונו לבצע את הפשע". נטען כי בבדיקות שנעשו בזירת הפשע נמצאו עקבות וסימנים טריים על העץ שבקרבתו נפגעה העיתונאית כתוצאה מהירי שבוצע באופן ישיר לעבר זירת הפשע. עוד נאמר כי כי כוח צה"ל הקרוב לזירה עמד במרחק של 150 מטר מעאקלה שלבשה אפוד עיתונאי וקסדה.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה קרא לרשות הפלסטינית לבטל את הכרתה בישראל ואת הסכמי אוסלו, וכן להפסיק את התאום הביטחוני עמה לאור מה שהוא מכנה "המעשים הברבריים שביצעה ישראל לאחרונה", ולפנות אל דרך העימות הכולל. בהודעה מטעמו מחזק הנייה את ידי מחנה הפליטים ג'נין כמופת ל"התנגדות כוללת נגד הכיבוש הברברי וחייליו הפחדנים" וכן מבכה את מותה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, ומכנה אותה "זאת שחשפה את פשעי הכיבוש".

יחיא סינוואר עזה אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד