ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
השליח לטהרן

ביקורת באיחוד האירופי לאחר עיכובו של הדיפלומט בגרמניה

מתאם שיחות הגרעין של האיחוד האירופי מול טהרן עוכב באופן שרירותי בשדה התעופה בגרמניה בשובו מטהרן. במטרה הגרמנית הסבירו כי הסיבה לעיכובו היא התראה אוטומטית שנוצרה במערכת המחשוב האלקטרונית שלה "ולא בזהותם של אנשים ספציפיים"

ביקורת באיחוד האירופי לאחר עיכובו של הדיפלומט בגרמניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ביקורת נוקבת מצד האיחוד האירופי על גרמניה בעקבות עיכובו השרירותי של מתאם שיחות הגרעין מול טהרן, אנריקה מורה, בעת שובו משליחות רשמית בבירה האיראנית.

מורה נסע לטהרן על מנת להגיש לאייתולות הצעת פשרה בכל הנוגע לדרישה שלהם להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של מחלקת המדינה האמריקנית. הדרישה הזאת היא למעשה הדבר היחיד שמונע את השלמת סבב השיחות הנוכחי בווינה וחידוש הסכם הגרעין, אך בממשל האמריקני מתעקשים כי הוצאת הארגון לא תהיה כרוכה בהסכם אלא תידון בנפרד, או לחלופין, מוכנים להוציא חלקים מהארגון שאינם קשורים לטרור ולהשאיר את כוח קודס ברשימה.

המשטרה טענה לעיתון הגרמני Der Standard כי הסיבה לעיכובו של הדיפלומט הבכיר נבעה מהתראה אוטומטית שנוצרה במערכת המחשוב האלקטרונית שלה "ולא בזהותם של אנשים ספציפיים." בהודעה נאמר כי "לאחר שהתברר שההתראות אינן קשורות אליהם, הדיפלומטים יכלו להמשיך במסעם, אחרי עיכוב של 40 דקות."

המשטרה הסבירה כי מדובר בהתראה שנוצרה רק בגלל היעדים שעל כרטיס הטיסה, ולא יותר מכך, אך ב"פוליטיקו" דווח כי משיחות עם גורמים באיחוד האירופי, ההערכה היא שההתראה האוטומטית נוצרה לנוכח המסלול החריג של טיסותיו והעובדה ששינה כמה פעמים את ההזמנה לנוכח אי הוודאות לגבי ההגעה של מורה עד הרגע האחרון.

גרמניה איראן טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד