י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לעולם לא ניכנע"

שגריר רוסיה בארה"ב: יש חילוקי דעות בקרמלין לגבי המלחמה

שגריר רוסיה בארה"ב, אנטולי אנטונוב אמר שאמריקה שלחה בחשאי לפוטין "תנאי משא ומתן", הוא רמז שחלק מהקרמלין מוכנים לוותר על המלחמה באוקראינה, אך הדגיש כי הוא אינו נמנה עם המוכנים להיכנע. דבריו מגיעים כאשר רוסיה לא מצליחה להשיג התקדמות משמעותית באוקראינה

שגריר רוסיה בארה"ב: יש חילוקי דעות בקרמלין לגבי המלחמה
ולדימיר פוטין/אנטולי אנטונוב צילום: הדס פרוש, פלאש 90/ויקיפדיה

שגריר רוסי בארה"ב רמז על פיצול דעות בקרמלין בנוגע לפלישת פוטין לאוקראינה, בראיון לטלוויזיה הממלכתית הרוסית אמר אנטולי אנטונוב שאמריקה שלחה בחשאי לקרמלין את תנאי המשא ומתן להפסקת הלחימה, ולמעשה נותנת לפוטין עץ לרדת ממנו. דבריו מגיעים על רקע כישלון ברור של הצבא הרוסי להשיג התקדמות משמעותית האזורים במזרח אוקראינה. אנטונוב, בן ה-67, רמז שחלק ממוקדי הכוח של הקרמלין מוכנים לוותר על המאבק, "להזיז אחורה כוחות פולשים" ואפילו 'לחזור בתשובה', תוך שהוא מדגיש שהוא לא בין המוכנים להיכנע.

הוא אמר כי "האמריקנים דוחפים אותנו למשא ומתן, אבל בתנאים מסוימים, הייתי מציין שלושה מהם. אמר. "ראשית, להפסיק את הפעולה הצבאית במסגרת המבצע הצבאי המיוחד. שנית, להעביר את החיילים שלנו בחזרה למקום שבו הם היו לפני ה-24 בפברואר, התנאי השלישי, אמר, הוא לחזור בתשובה על כל מה שעשינו".

אנטונוב אמר בטלוויזיה הממלכתית הרוסית: "כמובן שאנחנו אומרים נחרצות ובאופן ברור, ואנחנו בטוחים בכך באופן חד משמעי, לפחות אצל הדיפלומטים הרוסים שעובדים כאן, כי לא תהיה כניעה כזאת לעולם".

"אנחנו משוכנעים בתוקף, כל המשימות שיקבע הצבא יושלמו במלואן. לעולם לא ניכנע, ולעולם לא נחזור". ה'דיילי מייל' מציין, כי באמירת "לפחות הדיפלומטים הרוסים שעובדים כאן" נראה היה שהוא רמז שאחרים פחות בטוחים בהודעת "אין כניעה" שלו. השגריר הוותיק לא הזכיר את פוטין בשמו, אלא כינה אותו כ'מפקד העליון'.

אנטונוב גם טען כי דיפלומטים רוסים מתמודדים עם איומים פיזיים, וכי סוכנויות הביון האמריקאיות מבקשות ליצור עם אנשיו, מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה, הסתיימו פגישות פנים אל פנים עם פקידים אמריקאים.

"זה כמו מבצר נצור. בעיקרון, השגרירות שלנו פועלת בסביבה עוינת, עובדי השגרירות מקבלים איומים, לרבות איומים באלימות פיזית, סוכנים משירותי הביטחון של ארה"ב מסתובבים מחוץ לשגרירות הרוסית, מחלקים מספרי טלפון של ה-CIA וה-FBI, שניתן להתקשר אליהם כדי ליצור קשר אם יהיו לנו בעיות".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי ה-CIA וה-FBI סירבו להגיב לדברים.

אנטולי אנטונוב שגריר רוסיה הקרמלין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד