י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סוגרים על הכת

חבר כנופיית 'לב טהור' יוסגר לארה"ב: "היה הרשע הכי גדול"

יואל ויינגרטן, מראשי כת לב טהור, שנמצא במעצר בגואטמלה, יוסגר לארה"ב, שם יצטרף לשני אחיו שכבר נמצאים בהליך משפטי. השניים לא לקחו עורך דין, אלא החליטו לייצג את עצמם, ולא התייחסו לאזהרותיו של השופט | אחד מניצולי הכת: "יואל היה הכי אכזרי מכולם"

חבר כנופיית 'לב טהור' יוסגר לארה"ב: "היה הרשע הכי גדול"
יואל ויינגרטן מ'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

יואל ויינגרטן, מראשי כת לב טהור, ממתין להסגרתו לארצות הברית, לאחר שהרשויות בגואטמלה אישרו את ההסגרה, שם יעמוד לדין בגין שלל פשעים לכאורה, בהם חטיפת ילדים, הכאה, הרעבה, והתעללות. שני אחיו הינם בכירים לשעבר בכת 'לב טהור', שהוסגרו בחודש אפריל מגואטמלה לארה"ב לצורך העמדה לדין בפרשת חטיפת ילדים.

האחים שמואל ויעקב ויינגרטן הועמדו לדין בפני שופט פדרלי אמריקאי בניו יורק ב-22 באפריל. הם התעקשו לייצג את עצמם במשפט, במקום להשתמש בעורך דין מטעם הסנגוריה הציבורית, למרות אזהרות חוזרות ונשנות מצד השופט כי זהו מעשה לא חכם, שכן לאף אחד מהם אין הכשרה או ניסיון משפטי. הם ביקשו מחשבים ניידים בכלא, כדי להכין את הגנתם, כך עולה ממסמכי בית המשפט.

יואל ויינגרטן.

שני נאשמים נוספים בפרשה, האחים מתתיהו ומרדכי מלכה, הופיעו בשבוע שעבר בפני שופט, הם נאשמים באותם סעיפים שבהם נאשמים שלישיית האחים ויינגרטן. בחודש שעבר גזר בית המשפט על מנהיג הכת, נחמן הלברנץ, 12 שנות מאסר בגין התעללות וחטיפת ילדים. נאשם נוסף בפרשה, מאיר רוזנר, קיבל את אותו העונש מאחר ולקח חלק במעשי הפשע.

יואל לוי, ניצול הכת שנמלט ממנה בגיל 16.5, לאחר שעמד בפני חתונה עם אחת מבנות הכת שמעולם לא ראה, אומר ל'בחדרי חרדים': "יואל ויינגרטן היה הכי אכזרי מכולם, חיכיתי כל כך שהוא יוסגר, אפילו יותר משמואל ויעקב הרשעים, הוא היה הרשע הכי גדול, הוא זה שהרביץ לכולם, הוא עשה דברים רעים מאד לאנשים שם".

צו הסגרה הסגרה לארצות הברית לב טהור יואל לוי יואל ויינגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד