י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הצתה מאוחרת

רודן צפון קוריאה הורה לצבאו לסייע בבלימת הקורונה

לאחר שרוב העולם כבר יצא מהסגרים וההגבלות וחזר כמעט לשגרה מלאה מנגיף הקורונה, צפון קוריאה התחילה בימים האחרונים את המאבק שלה - למרות היותה מדינה ללא חיסונים, ללא מערכת רפואית טובה, ולאחר שאת כל הכסף משקיעים במדינה בנשק גרעיני

רודן צפון קוריאה הורה לצבאו לסייע בבלימת הקורונה
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

מאז שצפון קוריאה דיווחה על מקרה הקורונה הרשמי הראשון שלה בשבוע שעבר, ארגון הבריאות העולמי הזהיר שהוא עלול להתפשט במהירות במדינה הלא מחוסנת. השליט קים ג'ונג און רוצה שהצבא יטפל בנגיף ואתמול הורה מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און לצבאו להגיב במהירות. אך לא ברור מה הצבא יכול לעשות בנידון.

בסוף השבוע שעבר, פיונגיאנג הכירה לראשונה בכך שהמדינה מתמודדת עם מקרי קורונה בכלל, לפני שהתקשורת הממלכתית החלה לדווח במהירות על כך ברחבי המדינה המתבודדת. רשויות הבריאות אמרו ביום שני כי שמונה אנשים נוספים מתו, ו-392,920 נוספים נמצאו לאחרונה עם תסמיני חום. זה מביא את מניין ההרוגים הרשמי ל-50 ואת מספר הנדבקים ליותר מ-1.2 מיליון במדינה עם 25 מיליון אזרחים

קים הורה על פריסת "הכוחות החזקים" של חיל הרפואה של הצבא כדי "לייצב את אספקת התרופות בעיר פיונגיאנג", בירת צפון קוריאה, כך דיווחה ביום שני סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA. על פי הדיווחים, קים גם מתח ביקורת על פקידי משרד הבריאות, הוא כינה את עבודתם "תגובה משובשת למגיפה", ואמר כי אספקת תרופות לא חולקה לבתי המרקחת בזמן בגלל "העבודה חסרת האחריות" וחוסר הארגון שלהם.

למדינה אין חיסונים התקשורת הממלכתית עודדה חולים להשתמש במשככי כאבים, אנטיביוטיקה ותרופות ביתיות לא מאושרות על ידי חברות תרופות מוכרות. ארגון הבריאות העולמי הזהיר ביום שני שהנגיף עלול להתפשט במהירות בתוך המדינה המבודדת, אך טרם קיבל מידע על ההתפרצות ישירות מהרשויות המקומיות.

דרום קוריאה הודיעה כי היא מוכנה לספק חיסונים ותמיכה רפואית אחרת, אך הצפון לא הגיב להצעתה, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס. "אם צפון קוריאה תגיב, לא הייתי מעכב כל תמיכה נחוצה לתרופות כולל חיסוני קורונה, ציוד רפואי וצוותי בריאות", אמר נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול.

צפון קוריאה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד