י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתים בהינף יד

השבויים הרוסיים טוענים: מפקדיהם הורגים חיילים שנפצעו

חיילים רוסים שנפלו בשבי, האשימו את מפקדיהם בהריגת החיילים הפצועים שלהם במקום לחלץ אותם משדה הקרב ולשלוח אותם לטיפול. שבוי אחד סיפר שסגן-אלוף רוסי "ירה בארבעה או חמישה ככה"

השבויים הרוסיים טוענים: מפקדיהם הורגים חיילים שנפצעו
חיילים רוסים בפעולה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בדיווח מחריד לעיתונאי האוקראיני וולודימיר זולקין, חיילי המודיעין הצעירים הרוסים שנשבו, תיארו כיצד קצין בדרגת סא"ל אחד שאל חייל פצוע אם הוא יכול ללכת, כך דיווח ה'דיילי מירור'. כשהחייל הפצוע קשה ענה כי אינו יכול, על פי הדיווחים, הקצין הבכיר ירה בו - כמו גם בכמה אחרים למוות.

חייל אחר אמר לזולקין, שדיווח על אסירים רוסים שנמצאים בשבי עבור ערוץ התקשורת האוקראיני Open Media Ukraine, כי הקצינים "חיסלו את הפצוע שלהם". כשהעיתונאי ביקש ממנו לפרט, ענה החייל: "בדיוק ככה, חייל פצוע שוכב על הקרקע, והקצין יורה בו למוות מאקדח, זה היה בחור צעיר, הוא היה פצוע", הוסיף. "הוא היה על הקרקע. הוא נשאל אם הוא יכול ללכת, הוא אמר שלא, אז הוא נורה למוות באקדח".

שבוי אחר אמר שהסגן-אלוף "ירה בארבעה או חמישה ככה". חייל שלישי אמר לזולקין: "אפשר היה לחלץ אותם, אפשר היה לעזור להם, להוציא אותם משם. הוא פשוט ירה בהם למוות".

לא ברור היכן התרחשה הזוועה, היכן נלכדו החיילים המתראיינים ולאיזו יחידה הם השתייכו. אך דמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר לתקשורת שלקרמלין "אין מידע" על החיילים ההרוגים והפצועים באוקראינה.

הוא גם נשאל על דיווחים ברשתות החברתיות של משפחות שטוענות שאינן יכולות להשיג את גופות החיילים ההרוגים באוקראינה. "גם השבויים בצרות, מה נעשה עם המתים שלנו והאם נחליף שבויים?" נשאל שופר הקרמלין. "אין לנו את המידע הזה. זה אצל משרד הביטחון", השיב פסקוב.

שבויים מלחמת אוקראינה רוסיה רוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד