י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אירוע תקדימי

רוסיה ירתה בפעם הראשונה טילים לעבר מטוסים ישראלים בסוריה

ברקע הפלישה הרוסית לאוקראינה והמתיחות סביב יחסי מוסקבה - ירושלים, סוללת ההגנה האווירית הרוסית בסוריה, הגיבה לתקיפה הישראלית ביום שישי האחרון, ושיגרה לעברה מספר טילים | לא ברור אם מדובר באירוע חד פעמי או שהוא מאותת על מדיניות סורית חדשה של הקרמלין

רוסיה ירתה בפעם הראשונה טילים לעבר מטוסים ישראלים בסוריה
התקיפה בסוריה צילום: סוכניות הידיעות

רוסיה ירתה לראשונה לעבר מטוסים ישראלים בסוריה, כך דווחו כלי תקשורת רוסיים, רוסיה שולטת במרחב האווירי הסורי ויש לה נוכחות צבאית נרחבת במדינה שסועת המלחמה שחולקת גבול עם הצפון.

נכון להיום, ישראל מתאמת עם רוסיה את הלחימה בסוריה, אך לאחרונה גברה המתיחות בין מוסקבה לירושלים על רקע המלחמה באוקראינה, כאשר בנט פועל באיזון בין קייב למוסקבה.

התקרית אירעה ביום שישי האחרון כאשר חיל האוויר הישראלי הפציץ מספר מטרות ליד העיר מסיאף בצפון מערב סוריה. לפי הדיווחים, הסוללה הרוסית שיגרה מספר טילים שלא היוו איום על המטוסים. גם לא הייתה נעילה של מכ"ם הסוללה על מטוסים לאחר שהרוסים נכשלו בכך, אבל זה אירוע תקדימי. כך דווח ערוץ 13. בדיווח נאמר כי לא ברור אם מדובר באירוע חד פעמי או שהוא מאותת על מדיניות סורית חדשה של הקרמלין בנוגע לחופש הישראלי לפעול נגד איומים מהשמיים בשטח סוריה.

לפחות חמישה בני אדם נהרגו ושבעה נוספים נפצעו בתקיפה האווירית ביום שישי האחרון, כך מסרה סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה. כלי תקשורת אחרים במדינה אמרו כי שישה אנשים נהרגו, כולם אנשי צוות של מערכת הגנה אווירית שניסו להוריד את הטילים הישראליים.

כפי שדווח בעבר, רוסיה סיפקה לסוריה ארבע סוללות של מערכות טילי נ"מ מסוג S-300, ששייכות היום לכאורה לצבא סוריה, אך מדריכים רוסים לוקחים אחריות על הסוללות. נותר לראות אם הפלת המטוסים הישראלים של הרוסים הייתה אירוע חד פעמי אקראי, או שזה אות מרוסיה שהיא משנה את מדיניותה בעניין חופש הפעולה של ישראל בשמי סוריה.

סוריה רוסיה ישראל תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד