י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נזקי המלחמה באוקראינה

מחיר הלחם יקפוץ? הועדה המליצה סופית לבטל את פיקוח המחירים

הוועדה המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה החליטה באופן סופי להמליץ להסיר את הפיקוח הממשלתי ממחיר הלחם, לאחר שהוחלט כי בשוק קיימת תחרות מספקת בין המאפיות, מאחר ומחירי החיטה עלו משמעותית מאז פרוץ המלחמה באוקראינה ביטול הפיקוח צפוי לגרור התייקרות חדה של הלחם האחיד

מחיר הלחם יקפוץ? הועדה המליצה סופית לבטל את פיקוח המחירים
אילוסטרציה צילום: pixabay

ועדת המחירים הבין־משרדית, המשותפת למשרד הכלכלה והתעשייה ולמשרד האוצר, המליצה להסיר את הפיקוח על מחיר הלחם באופן סופי, אחרי עשרות שנים שבהן היה תחת פיקוח המדינה. בתום שימוע ציבורי, החליטו כלכלני הוועדה כי בשוק הלחם קיימת תחרות מספקת בין מאפיות, באופן שמאפשר לבטל את מגבלת המחיר המוטלת עליו.

ההמלצה להסיר את הפיקוח ניתנה בעקבות העלייה במחירי החיטה כתוצאה מהמלחמה באירופה, וכן בגלל התחרות הגבוהה בתחום בין המאפיות. הוועדה מבקשת לעבור ממודל של פיקוח למודל של מעקב שוטף אחרי התחרות בשוק. חוק הפיקוח חל על חמישה מוצרי לחם: לחם אחיד כהה, לחם אחיד כהה פרוס וארוז, חלה, לחם לבן ולחם לבן פרוס וארוז.

מהלך טעון עדיין את אישוריהם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. ייתכן כי בשל הרגישות הציבורית, על רקע הזינוק ביוקר המחיה, השניים יירתעו מלבצע צעד הנתפס כפוגע בצרכנים.

עם זאת, במקרה שהשרים יימנעו מלבטל את הפיקוח על הלחם, תיאלץ הוועדה לדון בבקשה שכבר הוגשה מצד אחת מהמאפיות, לאשר להן עדכון חד של המחיר. לפי ההערכות, גם במקרה כזה התוצאה תתבטא בהתייקרות של הלחם האחיד - אם כי היא מתונה יותר.

מלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: "שר האוצר ילמד את מסקנות ועדת המחירים ויפעל באחריות להגברת התחרות ללא פגיעה ביוקר המחיה של אזרחי המדינה".

מחיר הלחם עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד