י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת 'מאגר החסידים'

המשרד לשירותי דת מסתבך; איסוף המאגר ללא תיאום

לפי חשיפת 'בחדרי חרדים' המשרד לשרותי דת עסוק בהקמת מאגר מידע מפורט ופולשני עם פרטים של אלפי אזרחים, כולל תעודת זהות ופרטים אישיים נוספים לצד שיוכם הדתי והקהילתי. דבר הנוגד את חוק הגנת הפרטיות | במשרד טוענים כי הנושא מתואם עם הרשות להגנת הפרטיות, אך שם מכחישים כל קשר 

המשרד לשירותי דת מסתבך; איסוף המאגר ללא תיאום
תפילה בציון הרשב"י במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים' על מאגר המידע של אלפי החסידים שהוקם בחסות הילולת מירון מסעירה את הרחוב החרדי.

לפי הפרסום אתמול, במשרד לשירותי דת צפויים להחזיק בפרטים אישיים של אלפי בעלי כרטיסים למירון כולל השתייכות קהילתית, דבר המנוגד לחוק הגנת הפרטיות ומצריך תיאום על שמירת המידע מול הרשות להגנת פרטיות.

במשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לחשיפה כי המשרד מתואם עם הרשות הפרטיות ופועל לפי ההנחיות.

כך נכתב בהודעה, "המשרד לשירותי דת מתואם בעניין זה עם הרשות להגנת הפרטיות ובוודאי שהדבר עולה בקנה אחד עם חוק הגנת הפרטיות. המידע ייאסף אך ורק לצורך ההילולה ולא לכל צורך אחר וזאת גם בכל הנוגע להרשאות המוגבלות של העובדים שיוכלו לגשת למידע. ככל שתתקבל גם החלטת הנהלת המשרד לעניין זה, המידע יישמר למשך זמן מוגבל בלבד ויימחק לאחר מכן".

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי בניגוד להודעת המשרד לשירותי דת, ברשות להגנת הפרטיות לא קיבלו בקשה מהמשרד לשירותי דת לאסוף מידע אישי על העולים למירון, שהוא כולל השתייכות קהילתית, כאשר בכירים הבקיאים בנושא הגנת הפרטיות מציינים כי הבקשה לקבל רישום לפי השתייכות קהילתית חריגה מאוד ופוגעת פגיעה חמורה בזכות לפרטיות.

מהרשות להגנת הפרטיות נמסר ל׳בחדרי חרדים׳ כי "לא הוגשה בקשה לרישום מאגר מידע בנוגע למבקשי כרטיסים לעולים להילולה במירון", כאשר הם מסתייגים ומציינים כי אמנם "בשלב זה, לא ידוע לרשות האם היערכות המשרד לשירותי דת להילולה, מצריכה רישום מאגר מידע. חזקה על גוף ציבורי שהוא מודע לחובות החלות עליו מכוח חוק הגנת הפרטיות ותקנותיו".

בפועל, לפי החוק כיום (שצפוי לעבור תיקון) חובה לתאם הקמת מאגר מידע שכזה, בו בזמן שהמשרד לשירותי דת אומרים כי המידע יימחק תוך זמן קצר, במסמך נדרשים הקהילות לחתום כי המשרד לשירותי דת יכול לשמור על המידע לתקופה ממושכת לצורך בדיקה, כמו הטענות כי גם אם יתקבל האישור לאסוף את מאגר המידע, התיוג לפי קהילות חורג את המוסכמות.

המשרד לשירותי דת מאגר נתונים פרטיות חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד