ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הירידה בתחלואה

הורביץ הודיע על ביטול חובת המסכות בטיסות בינ"ל

שר הבריאות הודיע כי חובת עטיית מסכה בטיסות בינלאומיות תסתיים ב-23.5.22 כלומר מיום שני הבא, שלושה ימים קודם לכן תבוטל חובת הבדיקות בנתב"ג לשבים מחו"ל

הורביץ הודיע על ביטול חובת המסכות בטיסות בינ"ל
אילוסטרציה צילום: unsplash

החובה לעטות מסכות בטיסות תבוטל החל מיום שני הבא, כך הודיע היום (שלישי) שר הבריאות ניצן הורוביץ, בסיכום עם מנכ"ל משרדו, פרופ' נחמן אש ובכירי המשרד ד"ר אלרעי-פרייס ופרופ' סלמאן זרקא שחובת עטיית המסכות בטיסות הבינלאומיות תוסר ב-23 במאי.

ההחלטה מגיעה כשבוע אחרי שהוחלט כי החובה להיבדק לנגיף הקורונה בנמל התעופה בן גוריון תבוטל ב-20 במאי, זאת בעקבות הירידה בתחלואה. בנוסף, החל מיום שלישי אזרחי מדינות זרות שטסים לישראל לא יחויבו בביצוע בדיקת PCR, והם יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן ב-24 השעות שלפני ההמראה. במשרד הבריאות וברשות שדות התעופה החליטו לקבוע מנגנון שיאפשר הפעלה מחודשת של מערך הבדיקות בנתב"ג אם יהיה בכך צורך.

עד השינוי במדיניות, כל הנוחתים בנתב"ג מחויבים לעבור בדיקת קורונה בעלות של 80 שקלים (או 60 שקלים ברכישה מראש), ולשהות בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאה שלילית. ישראל היא אחת המדינות היחידות בה יש חובת בדיקה מיד לאחר הנחיתה. במדינות רבות מסתפקים בהצגת בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה, שממנה פטורים מחוסנים ומחלימים.

מסיכות נתב"ג הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד